اپل به اتهام سوءاستفاده از پتنت ضربان سنج اپل واچ تحت تعقیب قرار گرفت

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آمنی مِد‌سای به دلیل سوءاستفاده‌ی اپل از یک پتنت که در ضربان‌سنج اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته، از کوپرتینویی‌ها شکایت کرده است.
تبلیغات

گزارش جدیدی منتشر شده که نشان‌دهنده‌‌ی شکایت شرکت آمنی مدسای (Omni MedSci) از اپل است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این شرکت واقع در میشیگان، به دلیل استفاده‌ی اپل از یک فناوری در سیستم ضربان سنج اپل واچ، از این شرکت شکایت کرده است. فناوری مورد نظر مربوط به لیزرهای مادون قرمز با پهنای باند پایین و متوسط است. این فناوری در اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته و بنابر بر ادعای آمنی مدسای، حقوق این شرکت زیر پا گذاشته شده است.

آمنی مدسای اعلام کرده است که در این رابطه دو بار طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ با اپل به گفتگو نشسته؛ ولی در هر دو بار گفتگوها از سوی اپل با توافق همراه نبوده است. آمنی مدسای مدعی است که پس از به توافق نرسیدن دو شرکت برای استفاده از این فناوری، اپل محصولی  راهی بازار کرده که دقیقا از فناوری مورد نظر استفاده می‌کند.

آمنی مدسای با ثبت شکایت خود، مدعی شده که سه پتنت این شرکت زیر پا گذاشته شده است. آمنی مدسای در پی دریافت غرامتی است که به موجب زیر پا گذاشتن پتنت‌ها توسط اپل باید پرداخت شود.

آمنی مدسای توسط محمد اسلام بنیان‌ گذاشته شده است. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، وی یکی از افرادی است که تخصص ویژه‌ای برای پیروز شدن در جنگ‌های پتنتی دارد. یک نشریه‌ی محلی، محمد اسلام را فردی معرفی کرده که ۶ شرکت را تا امروز مبتنی بر پتنت‌های خود تأسیس کرده است. محمد اسلام در دانشگاه میشیگان راه‌های پیروز شدن در نبرد پتنتی را به دانشجویان مهندسی تدریس می‌کند.

باید دید آیا وی موفق خواهد شد اپل را در این مجادله‌ی پتنتی شکست دهد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات