ساندار پیچای احتمالا نام یک دسر هندی را برای نسخه بعدی اندروید انتخاب خواهد کرد

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در اولین بازدید برون‌مرزی رسمی خود پس از برگزیده شدن به سمت مدیرعاملی گوگل، به زادگاه خود، هندوستان سفر کرده است. از آنجایی که تا سال ۲۰۱۶، تعداد کاربران هندی اندروید از کاربران آمریکایی پیشی خواهد گرفت، پیچای در اولین روز بازدید خود بر اهمیت کشور هند برای گوگل تاکید کرد.
تبلیغات

پیچای در اولین سفر رسمی خود به هندوستان پس از پذیرش سمت مدیرعاملی گوگل، از برنامه‌های این شرکت برای سرمایه‌گذاری در این کشور پرده برداشت. این شرکت قصد دارد تا از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۶ و با شروع از ایستگاه مرکزی قطار بمبئی به تدریج ۱۰۰ ایستگاه قطار این کشور را به شبکه‌ی وای‌فای عمومی رایگان مجهز کند. گوگل همچنین ظرف ۳ سال آینده، کمپی را در حیدرآباد تاسیس می‌کند و برای زنان ۳۰۰ هزار روستای این کشور امکان دسترسی به دنیای وب را فراهم خواهد کرد. گوگل همچنین پروژه‌ی بالون وای‌فای این شرکت موسوم به Project Loon را با هدف فراهم کردن اینترنت کم هزینه برای مردم این کشور، معرفی کرد.

پیچای، مدیرعامل ۴۳ ساله‌ی گوگل طی مصاحبه‌ای درباره‌ی سال‌های دانشجویی خود در دانشگاه دهلی و مسیر پرپیچ و خم زندگی خود تا رسیدن به مقام مدیرعاملی غول دنیای اینترنت صحبت کرد. در این قسمت با چند واقعیت جالب توجه از زندگی وی آشنا خواهیم شد.

۱. پیچای در دوره‌ی جوانی خود آرزوی تبدیل شدن به یک بازیکن کریکت را داشت و یکی از طرفداران سانیل گاواسکار، بازیکن افسانه‌ای کریکت هندوستان به شمار می‌رود. او نوع Test این بازی را به نوع Twenty20 آن ترجیح می‌دهد. پیچای هنوز هم بازی Test بین دو تیم ملی هندوستان و استرالیا در سال ۱۹۸۶ را به خاطر دارد. در آن زمان وی تنها ۱۴ سال سن داشت و بازی در شهر چنای، زادگاه وی برگزار می‌شد.

۲. پیچای همچنین علاقه‌ی بسیار زیادی نیز به بازی فوتبال دارد. وی از طرفداران تیم بارسلونا و لیونل مسی است.

پیچای می‌گوید:

در دوران نوجوانی خود در دهه‌ی ۸۰ میلادی تا پاسی از شب به تماشای بازی‌های تیم ملی برزیل می‌نشستم و بنابراین باعث رنجش خاطر مادر خود می‌شدم!

۳. او در سال ۱۹۹۵ موتورولا Star TAC، نخستین تلفن همراه خود و در سال ۲۰۰۶ نخستین تلفن هوشمند خود را خریداری کرده است.

۴. در حال حاضر در حدود ۲۰ الی ۳۰ دستگاه تلفن هوشمند در خانه پیچای وجود دارد.

۵. نخستین پروژه‌ی نرم افزاری پیچای نسخه‌ای ناقص از شطرنج و بازی‌های دیگر است.

۶. او قصد دارد تا نام یکی از دسرهای هندی را برای نسخه‌ی بعدی اندروید برگزیند. او در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون برای هیچ کدام از نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید نام یک دسر هندی انتخاب نشده است، می‌گوید، احتمالا یک نظرسنجی آنلاین بین کاربران هندی اندروید در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

۷. شایعات در خصوص حافظه‌ی فوق‌ا‌لعاده‌ی وی صحت دارند. او می‌تواند تمام شماره تلفن‌هایی را که در دوره‌ی سکونت خود در هندوستان شماره‌گیری کرده است، به خاطر بیاورد.

پیچای در این خصوص می‌گوید:

علت این است که در آن زمان شماره‌تلفن‌ها تنها ۵ یا ۶ رقم بودند. اما در زمان مهاجرت به آمریکا، یک تلفن هوشمند خریداری کردم.

۸. اگر مدیرعامل گوگل نمی‌شد، احتمالا هنوز هم در حال توسعه‌ی محصولات نرم‌افزاری بود.

او در پایان می‌گوید:

من همیشه به فناوری علاقه زیادی داشتم و از دوره‌ی نوجوانی خود اخبار پیرامون رخدادهای دره‌ی سیلیکون را پیگیری می‌کردم و آرزو داشتم که زمانی بخشی از آن باشم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات