اسپیس ایکس پرتاب موشک فالکون ۹ را برای افزایش شانس فرود موفق به تعویق انداخت

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، اسپیس ایکس برای پرتاب موشک فالکون ۹ خود در ساعات بامداد امروز برنامه‌ریزی کرده بود، اما ساعاتی پیش از پرتاب، ایلان ماسک با انتشار توییتی از تعویق پرتاب این موشک خبر داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اسپیس ایکس در نظر داشت تا پس از وقفه‌ای ۶ ماهه دوباره راکت فالکون ۹ دیگری را راهی فضا کند. این موشک در مرحله‌ی پرتاب، ۱۱ ماهواره‌ی متعلق به یکی از شرکت‌های مخابراتی را به جو زمین برده و سپس طبق برنامه‌ تعیین شده، به زمین باز خواهد گشت. ساعاتی پیش از پرتاب این موشک، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که برنامه‌ی پرتاب موشک به زمان دیگری موکول شده است. وی دلیل این موضوع را تمرکز بیشتر روی مرحله‌ی فرود موشک پس از پرتاب عنوان کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ایلان ماسک، متخصصان اسپیس ایکس به دلیل اینکه پرتاب موشک تا ۲۴ ساعت می‌تواند شانس فرود موفقیت آمیز را افزایش دهد، این تصمیم را گرفته‌اند.

آخرین موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در ماه ژوئن راهی فضا شد، اما این موشک در زمان صعود با بروز مشکل برای مخازن سوخت در آسمان منفجر شد و این کمپانی شانس آزمایش فرود را از دست داد. اسپیس ایکس امید زیادی به فرود موفقیت آمیز موشک آتی خود دارد. این کمپانی برخلاف دفعات پیش، موشک خود را این بار در ایستگاهی که در خشکی واقع شده، به زمین خواهد نشاند.

جف بزوس، مدیرعامل کمپانی آمازون که هدایت یک کمپانی دیگر را نیز در حوزه‌ی فضانوردی در اختیار دارد، موفق شده تا موشک خود را به سلامت روی زمین بنشاند. ایلان ماسک، موسس اسپیس ایکس پس از موفقیت کمپانی متعلق به بزوس، به این موضوع اشاره کرد که فرآیند فرود فالکون ۹ پیچیده‌تر و سخت‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات