افزایش ۷.۷ درصد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در فصل سوم ۲۰۱۵؛ سامسونگ و اپل در صدر

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌تایمز گزارشی را در رابطه با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی منتشر کرده که نشان از افزایش ۷.۷ درصدی عرضه‌ی این محصولات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 آخرین گزارش منتشر شده در رابطه با تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط کمپانی‌های مختلف که برگرفته از تحقیق انجام شده توسط دیجی‌تایمز است، نشان از این دارد که تعداد گوشی‌های عرضه شده در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷.۷ درصد افزایش یافته است. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که از ابتدای ماه جولای تا اواخر سپتامبر بیش از ۳۳۱.۹ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند روانه‌ی بازار شده است.

افزایش میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در مقایسه با فصل دوم سال جاری میلادی بیش از ۱۰.۵ درصد برآورد شده است. دیجی‌تایمز پیش بینی کرده که میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم به بیش از ۳۹۶.۸ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت که در مقایسه با فصل سوم نشان از افزایشی ۲۰ درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۱۰.۱ درصدی دارد. در مجموع دیجی‌تایمز پیش‌بینی کرده که میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی به بیش از ۱.۳۲۶ میلیارد دستگاه افزایش خواهد یافت.

همچون فصل‌های پیش سامسونگ و اپل عنوان اولین و دومین کمپانی بزرگ عرضه کننده‌ی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. سامسونگ با دراختیار داشتن بیش از ۲۵.۶ درصد از بازار در طول سه ماهه‌ی سوم عنوان اول و اپل با عرضه‌ی ۱۴.۵ درصد عنوان دوم بزرگ‌ترین عرضه‌ کننده‌ی گوشی‌های هوشمند را در اختیار گرفته است. پس از این دو کمپانی هواوی با ۷.۴، لنوو با ۴.۸ و ال‌جی با ۴.۵ درصد جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

شیائومی با عرضه‌ی بیش از ۳.۸ درصد از گوشی‌های هوشمند در رده‌ی بعدی قرار گرفته است. مایکروسافت با در اختیار داشتن بیش از ۱.۷ درصد در جایگاه دوازدهم جای گرفته است.

البته در نظر داشته باشید که این آمار و ارقام مربوطه به تعداد گوشی‌های فروخته شده توسط هر کدام از شرکت‌ها است و اگر قرار باشد، میزان سود از حوزه‌ی موبایل را در نظر بگیریم همچنان اپل در رتبه‌ی اول قرار دارد.

اخیرا مورگان استنلی گزارشی منتشر کرده که کاهش فروش‌ گوشی‌های هوشمند در سال آینده را پیش‌بینی می‌کند. در این گزارش به این موضوع اشاره شده که اپل نیز تحت تاثیر این کاهش فروش قرار گرفته و برخلاف روند افزایش فروش با عرضه‌ی مدل‌های جدید، آیفون ۷ این کمپانی با رشد فروش روبرو نخواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات