سامسونگ و ال جی از صفحه‌ی نمایش 4K در گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۶ خود استفاده نمی‌کنند

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد اکسپریا زد ۵ پریمیوم را باید همچنان تنها گوشی هوشمند خواند که از صفحه‌ی نمایش 4K بهره می‌برد، چراکه شنیده‌ها حکایت از این دارند که ال‌جی و سامسونگ برنامه‌ای برای بهره‌گیری از نمایشگر‌های با رزولوشن 4K نداشته و درصدد بهینه‌سازی صفحه‌‌های نمایش کنونی مورد استفاده هستند.
تبلیغات

سونی امسال خانواده‌ی محصولات اکسپریا زد ۵ خود را با یک عضو جدید که زد ۵ پریمیوم نام داشت، معرفی کرد. این گوشی هوشمند از وجود نمایشگر 4K بهره می‌برد. حال گزارشی منتشر شده که نشان دهنده‌ی عدم استفاده از این نوع صفحه‌ی نمایش توسط ال‌جی و سامسونگ است. براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ و ال‌جی برنامه‌ای برای استفاده از نمایشگر‌های 4K در گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ خود ندارند.

اطلاعاتی که از درون دو شرکت ال‌جی و سامسونگ به بیرون درز کرده، نشان از این دارند که استفاده از نمایشگر 4K الویت اول دو کمپانی کره‌ای نیست. این دو کمپانی در نظر دارند تا به جای بهره‌گیری از نمایشگر‌های این چنینی به بهبود روشنایی و مصرف باتری صفحه‌های نمایش کنونی مورد استفاده بپردازند. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که استفاده از نمایشگر‌های QHD هزینه‌ی تولید را نیز در مقایسه با نمایشگر‌های 4K پایین نگه می‌دارد. از طرفی دیگر گرمای تولید شده از سوی نمایشگر‌های 4K می‌تواند مشکلاتی را برای گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود این دو کمپانی کره‌ای به سراغ استفاده از نمایشگر‌های 4K در گوشی‌های هوشمند نروند، عدم تقاضا در بازار برای چنین محصولی است. به بیان بهتر با توجه به اینکه هر دو کمپانی در زمینه‌ی تامین نمایشگر‌های مورد نیاز سایر کمپانی‌ها نیز فعالیت می‌کنند، عدم تقاضا باعث شده تا هیچ یک برای مصرف خود به سمت تولید چنین نمایشگر‌هایی نروند.

شاید هدست‌های واقعیت مجازی نظیر گیر وی آر را بتوان دلیلی خواند تا در آینده شاهد استفاده از این نمایشگر‌ها توسط سامسونگ در گوشی‌های هوشمندش باشیم، اما با توجه به اینکه هدست‌های واقعیت مجازی آنچنان که باید جایگاه خود را پیدا نکرده‌‌اند، پس نمی‌توان این دلیل را نیز توجیه مناسبی برای استفاده از نمایشگر‌های 4K خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات