اسپاتیفای با ارزش ۲۳ میلیارد دلاری وارد تالار بورس می‌شود

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای روز گذشته اعلام کرد که با ارزش ۲۳ میلیارد دلاری وارد تالار بورس می‌شود و سهام اولیه‌ی خود را عرضه می‌کند.
تبلیغات

اسپاتیفای روز گذشته اعلام کرد که فرایند ورود به تالار بورس را به‌زودی و از طریق عرضه‌ی اولیه‌ی سهام در تالار بورس نیویورک آغاز می‌کند. شاخص سهام اسپاتیفای با نام SPOT خرید و فروش خواهد شد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که ارزش هر سهم اسپاتیفای در بازار‌های غیر رسمی و خصوصی تا ۱۳۲.۵ دلار نیز مبادله می‌شود که همین موضوع ارزش کل کمپانی را به ۲۳ میلیارد دلار رسانده است.

اسپاتیفای با وجود رقبایی نظر اپل موزیک، به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی شناخته می‌شود. بر اساس آمار ارائه‌شده توسط اسپاتیفای، این استارتاپ سوئدی بیش از ۱۵۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که ۷۱ میلیون نفر از این تعداد، ماهانه آبونمان عضویت تعیین‌شده را پرداخت می‌کنند. اسپاتیفای در بیش از ۶۱ کشور جهان حضور دارد؛ ولی اپل موزیک به‌ عنوان نزدیک‌ترین رقیب آن، تنها ۳۶ میلیون کاربر دارد.

اسپاتیفای در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، به ترتیب درآمد سالیانه‌ی ۲.۳۷، ۳.۶ و ۴.۹۹ میلیارد دلاری گزارش داده است. آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که میزان رشد کاربرانی که آبونمان ماهیانه اسپاتیفای را پرداخت می‌کنند با نرخ ۴۶ درصدی در هر سال رشد می‌کند؛ حال آنکه تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی نرخ رشد ۲۹ درصدی به ثبت رسانده است. اسپاتیفای سال ۲۰۱۷ ضرر عملیاتی ۱.۵ میلیارد دلاری به ثبت رساند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که بیش از یک میلیارد دلار از این ضرر عملیاتی، به دلیل همکاری با تنسنت بوده و یک بار برای این کمپانی اتفاق افتاده است. ضرر عملیاتی ثبت‌شده برای اسپاتیفای طی سال ۲۰۱۶، ۴۲۵.۹ میلیون دلار بوده است.

اسپاتیفای برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو است که از جمله‌ی آن‌ها باید حق پرداخت‌شده به استودیوهای سازنده موسیقی اشاره کرد که با نوسان همراه است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات