یکی از مدیران لنوو شایعه خرید نوکیا توسط این کمپانی را رد کرد

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که مدتی بود شایعه شده بود که لنوو قصد خرید نوکیا را دارد، این کمپانی سازنده PC به وضوح گفت که به هیچ عنوان این موضوع در دستور کار این شرکت نیست و آن را به صراحت تکذیب کرد.
تبلیغات

شایعاتی که اخیرا پخش شده، حاکی از آن است که Lenovo به دنبال خریدن نوکیا است. اما یکی از مدیران لنوو آب سردی روی آتش این شایعه ریخت.

جیانفرانکو لانسی، مدیر لنوو در اروپا، خاور میانه و آفریقا، طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت که این شایعات «بیشتر شبیه شوخی‌اند» و تصریح کرد که بین کمپانی آنها و نوکیا هیچ چیزی وجود ندارد.

پیوند نوکیا و لنوو کمی هم عجیب به نظر می‌رسید. این کمپانی‌ها بازار کاملا متفاوتی دارند، و هیچ دلیل مناسبی برای ترکیب این دو وجود ندارد.

هر از گاهی خبر‌های متعددی درباره احتمال تصاحب نوکیا توسط کمپانی‌های دیگر پخش می‌شود. در ماه ژوئن سال جاری گزارش شد که سامسونگ نیم نگاهی به خرید نوکیا دارد، اما کمپانی کره‌ای این خبر را تکذیب کرد. همچنین صحبت‌هایی از علاقه مایکروسافت به تصاحب نوکیا وجود داشت که این خبر نیز توسط مایکروسافت رد شد.

این طور که پیدا است، نوکیا در نظر آنهایی که می‌توانند از خریدارانش باشند، یک کشتی در حال غرق شدن است. سهام این شرکت در بازار در حال سقوط است، در آخرین گزارش مالی سه ماهه‌اش یک میلیارد دلار ضرر کرده، و به نظر نمی‌رسد که تدبیر مناسبی برای حل این مشکلات اندیشیده شده باشد. از سویی با سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری که در بازار دارد، نوکیا ممکن است برای هر کمپانی که به خرید آن علاقه داشته باشد، بسیار گران تمام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات