سامسونگ از نرم‌افزار ایزوسل مخصوص دوربین‌های دوگانه رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌تازگی از نرم‌افزار ISOCELL Dual رونمایی کرد. ایزوسل دوال یک نرم‌افزار تصویربرداری است که مخصوص دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های هوشمند امروزی طراحی شده است.
تبلیغات

خدمات جدید سامسونگ بخشی از یک بسته‌ی دو سنسوری سرتاسری است که سنسورهای ایزوسل دوال را نیز شامل می‌شود. این سنسورها در اواخر ماه گذشته همراه با چند ماژول تصویربرداری دیگر معرفی شدند. چارچوب اختصاصی این نرم‌افزار از عکسبرداری در نور کم و فوکوس مجدد برای ایجاد افکت بوکه پشتیبانی می‌کند. سامسونگ همچنین اعلام کرد که این تکنولوژی تا اندازه‌ای تطبیق‌پذیر است که روی تمامی انواع گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شود.

از ویژگی‌های اصلی ایزوسل دوال می‌توان به جامع بودن، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری آن اشاره کرد. این شرکت کره‌ای مدعی است که این روش جدید حتی با دستگاه‌هایی که به پردازنده سیگنال تصویر مجهز نیستند نیز سازگار است (ویژگی که در دستگاه‌های پرچمدار وجود دارد). سامسونگ انتظار دارد که این تکنولوژی در مجهز شدن گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده به تنظیمات دوربین دوگانه تاثیرگذار باشد. این شرکت راه‌حل جدید خود را در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات اصلی شخص ثالث قرار داده است. این بسته‌ علاوه بر الگوریتم‌های اختصاصی، از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی نیز برخوردار است. به این ترتیب، این تکنولوژی می‌تواند نیروی دو سنسور ۸ مگاپیکسلی که توسط سامسونگ ارائه شده را تامین کند. باتوجه به ماهیت این روش جدید، به نظر نمی‌رسد که در هیچکدام از دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ به کار گرفته شوند؛ اما احتمالا در برخی گوشی‌های مدل گلکسی J از این تکنولوژی استفاده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی در چه زمانی از این راه‌حل سامسونگ در محصولات خود استفاده خواهند کرد؛‌ اما با توجه به زمان معرفی ایزوسل دوال می‌توان نتیجه گرفت که فروش آن تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

سامسونگ از تابستان گذشته و با معرفی گلکسی نوت 8 تصمیم گرفت به گرایش جدید بازار گوشی‌های هوشمند پاسخ دهد و این دستگاه پرچمدار را به تنظیمات دوربین دوگانه مجهز کرد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، هنوز کاملا به این گرایش متعهد نشده است؛ گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که تنها نیمی از مدل‌های گران‌تر گلکسی اس 9 به سیستم تصویربرداری دو سنسور مجهز می‌شوند و مدل‌های مقرون به صرفه‌تر هنوز از سیستم‌های تک لنزی برخوردارند. پرچمداران جدید سامسونگ در ۶ اسفند ماه (۲۵ فوریه) معرفی می‌شوند. فروش این گوشی‌ها یک ماه پس از رویداد معرفی آغاز خواهد شد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات