اچ‌پی، ایسر و لنوو تبلت‌های ویندوز ۸ تولید می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
HP, Acer و Lenovo قصد دارند تبلت‌های ویندوز ۸ با پردازنده کم‌مصرف اتم اینتل تولید کنند. اینتل نیز انتظار دارد حداقل ۲۰ تبلت هیبریدی ویندوز ۸ با پردازنده‌های ساخت این شرکت وارد بازار شوند. براساس گزارش سی‌نت، دو شرکت اچ‌پی و ایسر در حال کار برروی طراحی تبلت‌های ویندوز ۸ خود هستند علاوه بر این دو کمپانی، براساس اطلاعاتی که امروز در مورد تبلت Thinkpad Tablet 2 لنوو به بیرون درز کرد، مشخص شد که این غول چینی نیز در حال تولید تبلت ویندوز ۸ با پردازنده SoC اینتل است.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید طراحی اینتل برای تبلت‌های ویندوز ۸ با طراحی تبلت‌های ویندوز RT که مجهز به پردازنده‌های ARM می‌باشند، متفاوت است. ابزارهای مجهز به ویندوز RT قادر به اجرای میلیون‌ها نرم‌افزار فعلی ویندوز نخواهند بود اما در عوض تبلت‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل با نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز نیز سازگار خواهند بود.

شواهد نشان می‌دهند که در زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸ یعنی ۵ آبان ماه، علاوه بر تبلت سرفیس مایکروسافت (نسخه ویندوز RT) شاهد چند تبلت ویندوز ۸ با پردازنده اینتل نیز خواهیم بود. اینتل نیز اعلام نموده:

مقاله‌های مرتبط:

    ما طراحی بیش از ۲۰ تبلت ویندوز ۸ که مجهز به پردازنده‌های ارزان قیمت و کم‌مصرف اینتل (Clover Trail Atom SoC) هستند را تحت نظر داریم. اما علاوه بر تبلت‌های مجهز به پردازنده اتم، چند تبلت دیگر ویندوز ۸ که مجهز به پردازنده‌های Core i اینتل هستید نیز در راه است.

    انتظار می‌رود در زمان انتشار ویندوز ۸ شاهد تبلت‌های هیبریدی مانند Asus Taichi که قادر به تبدیل شدن به لپ‌تاپ هستند، نیز باشیم. Taichi یک تبلت/ لپ‌تاپ هیبریدی است که مجهز به پردازنده سریع اما پرمصرف Ivy Bridge اینتل است، همان پردازنده‌ای که در اولترابوک‌ها و مک‌بوک ایر اپل بکار گرفته شده است.

    در نهایت باید در نظر داشته باشید که تبلت‌های اینتلی ویندوز ۸ با دو پردازنده مختلف Atom و Ivy Bridge وارد بازار خواهند شد، تبلت‌های مجهز به پردازنده اتم سرعت و قدرت پایین‌تر داشته ولی در عوض انرژی کمتری نیز مصرف می‌کنند که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود ولی تبلت‌های مجهز به پردازنده‌های Core i اینتل دارای قدرت و مصرف بالاتر و طول عمر باتری کمتر خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود قیمت تبلت‌های مجهز به پردازنده اتم ارزان‌تر از تبلت‌های مجهز به پردازنده Ivy Bridge باشند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات