پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ سامسونگ، در پخش کننده موسیقی های فای به کار گرفته می‌شود

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر چه عمده تمرکز پردازنده اکسینوس سامسونگ بر بازار گوشی هوشمند چین بود؛ اما به‌کارگیری آن در یک پخش‌ کننده‌ موسیقی، قلمرو جدیدی برای این چیپست رقم زده است.
تبلیغات

چند هفته پیش گزارش شده بود که سامسونگ، پردازنده اکسینوس را در شرکت‌های تولیدکننده‌ی چینی بازاریابی می‌کند. تاکنون تنها میزو از پردازنده اکسینوس سامسونگ در توسعه گوشیهای هوشمند خود استفاده کرده است. در همین راستا، گوشی هوشمند میزو ام ۶ اس مجهز به پردازنده اکسینوس ۷۸۷۲ سامسونگ، در ماه ژانویه سال جاری در چین عرضه شد.

قلمرو جدید برای چیپست‌های اکسینوس

اگر چه عمده تلاش‌های سامسونگ برای عرضه چیپست‌های اکسینوس، بر بازار گوشیهای هوشمند چینی متمرکز است؛ اما این گونه به نظر می‌رسد که این پردازنده‌ها راه خود را علاوه بر گوشی‌های هوشمند، به سایر محصولات نیز باز کرده‌اند.

فیو، شرکت سازنده سخت‌افزار صوتی چینی، یک پخش‌کننده‌ی فوق حرفه‌ای موسیقی به نام Fiio M7 روانه بازار کرده که به چیپست دوگانه اکسینوس ۷۲۷۰ تجهیز شده است. چیپست دوگانه اکسینوس ۷۲۷۰، به‌صورت اختصاصی برای گجت‌های پوشیدنی توسعه یافته است و در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند گیر اس ۳ فرانتیر و گیر اس ۳ کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چیپست مبتنی بر فرآیند فین‌فت ۱۴ نانومتری ساخته و از دو هسته Cortex A53 با سرعت یک گیگاهرتز بر ثانیه تشکیل شده است.

پخش‌کننده‌ی موسیقی Fiio M7 به DAC بالارده، رادیو FM، بلوتوث ۴.۲، دو گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و صفحه نمایش ۳.۲ اینچی همراه با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز است. اگر چه در مورد این پخش‌کننده‌ی هیچ قابلیت هیجان‌انگیزی وجود ندارد؛ اما چیپست اکسینوس به‌کاررفته در آن باعث شده است که پردازنده‌های سامسونگ وارد قلمرو جدیدی شوند.

سال گذشته، سامسونگ با پشت سر گذاشتن اینتل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چیپست در جهان شناخته شد. درحالی‌که تلاش اکسینوس بر مالکیت گوشیهای هوشمند متمرکز شده بود، تبدیل شدن به یک فروشنده SoC برای سازندگان چینی، به سامسونگ در حفظ رهبری خود در برابر اینتل، کمک شایانی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات