با بروزرسانی جدید Google Now on Tap ثبت و اشتراک گذاری اسکرین شات‌ها تسهیل می‌شود

یک‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
عکس گرفتن از صفحه‌ی نمایش برای افرادی که گوشی‌هوشمند اندرویدی خود را به نسخه‌ی ۶.۰ این سیستم عامل بروزرسانی کرده‌اند، راحت‌تر از پیش شده است. در بروزرسانی جدید منتشر شده برای اندروید مارشمالو از طریق گوگل پلی، کلیدی نرم‌افزاری به Google Now on Tap اضافه شده که از طریق آن می‌توان تصاویر ثبت شده از صفحه‌ی نمایش را به راحتی به اشتراک گذاشت.
تبلیغات

بروزرسانی منتشر شده برای اندروید مارشمالو این امکان را برای کاربران فراهم کرده که راحت‌تر از پیش به ثبت تصاویر از نمایشگر گوشی و اشتراک‌گذاری آن بپردازند. با استفاده از قابلیت جدیدی که با انتشار یک بروزرسانی در اندروید ۶.۰ مارشمالو در اختیار کاربران قرار گرفته، می‌توان در گوشی‌هایی نظیر نکسوس ۶ پی نیز به راحتی به ثبت تصویر از نمایشگر اقدام کرد. در گوشی‌هایی نظیر نکسوس ۶ پی ثبت اسکرین‌شات در صورت استفاده از قاب روی گوشی کمی مشکل می‌شود که بهره‌گیری از قابلیت جدید نرم‌افزار فرآیند تصویربرداری را بسیار تسهیل می‌کند.

در اندروید ۶.۰ مارشمالو پس از نصب بروزرسانی جدید منتشر شده می‌توان با فشردن کلید پاور، پس از چند ثانیه کلید نرم‌افزاری اشتراک گذاری را در گوشه‌ی سمت چپ پایین مشاهده کرد. در صورت کلیک روی این کلید می‌توان منوی مربوط به ثبت تصویر از صفحه‌ی نمایش را مشاهده کرد. پس از ثبت تصویر از صفحه‌ی نمایش، منوی مربوط به اشتراک گذاری به نمایش گذاشته می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که صرف ثبت تصویر از صفحه‌ی نمایش به منزله‌ی ذخیره شدن آن در حافظه نیست و در صورت استفاده از نرم‌افزاری نظیر Google Photos می‌توان به راحتی تصویر مورد نظر را در سرویس ذخیره‌ی ابری گوگل ذخیره کرد. اگر تمایل داشته باشید تا تصویر را با اپلیکشن یا سرویس دیگری به اشتراک بگذارید، باید آن را در اپلیکیشن مربوط به تصاویر باز کرده و از آن طریق منتشر کنید.

تفاوت‌هایی در ثبت تصویر از صفحه‌ی نمایش با استفاده از Google Now on tap و استفاده از کلید‌های سخت‌افزاری وجود دارد. در زمان استفاده از روش نرم‌افزاری منوی پایین اندروید محو شده و می‌توان تصویری کامل‌تر را از محیط نمایش داده شده ثبت کرد. همچنین باید به منوی بالا نیز اشاره کرد که با استفاده از روش نرم‌افزاری از تصویر حذف شده و در نتیجه اعلانیه‌های گوشی نیز نمایش داده نمی‌شود.

باید به این نکته اشاره کرد که تمام کاربرانی که گوشی خود را به اندروید ۶.۰ مارشمالو بروزسانی کرده‌اند، نمی‌توانند این منو را مشاهده کنند و باید بروزرسانی مورد نظر نصب شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات