استفاده از پنل‌های AMOLED نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته است

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
پنل‌های آمولد روز به روز در حال محبوب‌تر شدن هستند؛ سامسونگ به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده‌ی این نوع پنل‌ها در تلاش است تا قیمت این صفحه‌نمایش‌ها را کاهش دهد. به تازگی شاهد هستیم که استفاده از این پنل‌های رشد چشمگیری یافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دو گروه اصلی از صفحه‌نمایش‌ها که این روزها در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند آمولدها و LCD‌ها هستند. قیمت پنل‌‌های آمولد نسبت به LCD بیشتر است؛ شاید این عامل از اصلی‌ترین دلایل انتخاب بیشتر LCD باشد، ولی با تلاش‌هایی سامسونگ این قیمت‌ها رو به کاهش خواهد بود. سازندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است از هر دو این پنل‌ها در گوشی‌های خود استفاده کنند؛ با این حال برخی از سازندگان بزرگ تلفن‌همراه هنوز از آمولدها استفاده نکرده‌اند. وقتی سخن از آمولد به میان بیاید ناخودآگاه نام سامسونگ در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. سامسونگ بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سازنده‌ی پنل‌های OLED در دنیا به شمار می‌رود. با نگاهی به اخبار این روزهای دنیای فناوری شاهد هستیم که تمایل به سرمایه‌گذاری روی این نوع صفحه‌نمایش‌ها رو به افزایش است و شرکت‌ها مبالغ هنگفتی برای پیشرفت در این زمینه کنار گذاشته‌اند.

الجی یکی از شرکت‌هایی است که سرمایه‌گذاری بزرگی در این بخش کرده است. پنل‌های IPS LCD الجی از بهترین‌ها در نوع خود هستند و الجی مدت‌ها از آن‌ها در گوشی‌های خود بهره برده است. اوایل امسال الجی از سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری خود در زمینه‌ی تکنولوژی OLED خبر داد. الجی تنها شرکتی نیست که به این صفحه‌نمایش‌ها علاقه‌مند شده است؛ شرکت‌های دیگری نیز وارد این عرصه شده‌اند. آمارها نشان می‌دهد چیزی در حدود ۷۹ میلیون پنل آمولد موبایل در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۵ در سراسر دنیا مبادله شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی افزایشی ۱۰۰ درصدی داشته است. این میزان در سه ماهه‌ی سوم امسال نسبت به سه ماهه‌ی دوم نیز افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

سامسونگ به عنوان یکه‌‌تاز عرصه‌ی آمولدها سود کلانی از این بازار رو به رشد می‌برد. سامسونگ در واقع ۹۵.۸ درصد از بازار را در دست گرفته است. سامسونگ به لطف فعالیت‌هایش در تولید پنل‌های کوچک و متوسط آمولد، رشد خوبی در این مدت داشته است. موفقیت‌های سامسونگ قطعا با سرمایه‌گذاری‌های این شرکت برای افزایش حجم تولیدات و تکنولوژی‌های مربوط به این پنل‌ها ادامه خواهد داشت. اخیرا الجی به تکنولوژی OLED تمایل پیدا کرده است و به زودی قصد دارد با تولید پنل‌های آمولد جایگاه مناسبی در این زمینه کسب کند. یکی از نام‌های بزرگ دیگری که این روزها در اخبار مربوط به آمولد‌ها شنیده می‌شود اپل است: این شرکت قرار است در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ از پنل‌های آمولد استفاده کند. قطعا بزرگان این عرصه از این تصمیم اپل شادمان هستند و به سود کلانی که این عرصه برای آن‌ها خواهد داشت، فکر می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات