شواهد جدید نشان از یافتن هویت اصلی ساتوشی ناکاموتو دارند

پنج‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
در کنار ساختار جذاب و کم نقص بیت کوین، بخشی از جذابیت پول رمزنگاری شده به سازنده‌ی ناشناخته‌ی آن مربوط است. پس از معرفی بیت کوین اطلاعات چندانی جز یک اسم در مورد خالق این پول در دست نیست. ساتوشی ناکاموتو نامی پر رمز و راز است که بسیاری در پی یافتن هویت اصلی پشت آن هستند؛ حال به نظر می‌رسد شواهدی مبنی بر یافتن شخصیت اصلی ساتوشی ناکاموتو به دست آماده است.
تبلیغات

پس از خلق بیت کوین همواره گمانه‌های بسیاری توسط خبرنگاران و افرادی که در این حوزه‌ی فعالیت می‌کنند درباره‌ی هویت خالق بیت کوین منتشر شده است. جدی‌ترین گزینه برای این موضوع شخصی به همین اسم بود که نشریه‌ی نیوزویک در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. پیرمردی کهنسال و ژاپنی الاصل با همین نام که در آمریکا زندگی می‌کرد. پس از آنکه نیوزویک گزارش خود را منتشر کرد، ساتوشی ناکاموتو هر روز شاهد حضور دوربین‌ها و افرادی بود که از وی در مورد بیت کوین می‌پرسیدند؛ اما وی جز تکذیب اقدام دیگری نکرد تا اینکه ساتوشی ناکاموتوی اصلی با انتشار پیامی خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که فردی که آن‌ها به عنوان ساتوشی ناکاموتو می‌شناسند، خود حقیقی وی نیست و بهتر است دست از سر او بردارند. حال Wired و Gizmodo با انتشار گزارشی نام فرد دیگری را به عنوان خالق اصلی بیت کوین مطرح کرده‌اند که پیش از این نامی از وی حتی در لیست افرادی که به عنوان ناکاموتو‌های احتمالی معرفی شده بودند، وجود ندارد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط وایرد، ساتوشی ناکاموتوی اصلی کسی نیست جز کرگ استیون رایت ۴۴ ساله که ملیتی استرالیایی دارد. وایرد به این موضوع اشاره کرده که استیون خالق بیت کوین است و وی در این خصوص همکاری نزدیکی را با دیو کلیمن آمریکایی داشته که در سال ۲۰۱۳ فوت کرده است.

البته وایرد در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که به طور حتم نمی‌توان در این خصوص که استیون رایت خود ساتوشی ناکاموتو است، صحبت کرد؛ اما همه‌ی شواهد موجود نشان از این دارند که وی خود خالق بیت کوین است. البته این رسانه گمانه‌هایی را در این خصوص مطرح کرده؛ بطوریکه براساس یکی از احتمالات ارائه شده، امکان القای این موضوع نیز توسط استیون رایت وجود دارد.

در گزارش منتشر شده به شواهد و دلایلی اشاره شده که برای اثبات صحت آن‌ها از اطلاعات متخصصین این حوزه نیز یاری گرفته شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات