اپل استارتاپ تازه تأسیس بادی‌بیلد را خرید

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل استارتاپ کوچکی را خریداری کرد تا ساخت اپلیکیشن برای iOS را آسان‌تر کند.
تبلیغات

اپل استارتاپ کانادایی Buddybuild را که در ایالت بریتیش کلمبیا واقع است خریداری کرد. این شرکت در حوزه‌ی ساخت ابزار برنامه‌نویسی برای توسعه‌دهندگان اندروید و iOS فعالیت دارد. در نتیجه‌ی این خرید، تیم بادی‌بیلد به تیم توسعه‌ی ابزار برنامه‌نویسی اپل به نام xcode ملحق خواهند شد. از سوی دیگر، بادی‌بیلد موظف خواهد شد توسعه‌ی ابزار ساخت اپلیکیشن اندروید خود را تا ماه مارس ۲۰۱۸ متوقف کند.

این خبر که پیش‌تر توسط اپل نیز تأیید شده بود، رسما روی بلاگ بادی‌بیلد قرار گرفته است:

مفتخریم به اطلاع برسانیم که تیم بادی‌بیلد به گروه مهندسی Xcode از اپل ملحق شده است تا ابزار برنامه‌نویسی فوق‌العاده‌ای برای توسعه‌دهندگان iOS ارائه کند. به همین جهت، از امروز دیگر کاربر جدیدی پذیرش نخواهد شد. برنامه‌های موجود مرتبط با اندروید نیز از اول مارس قابل استفاده نخواهند بود.

طبق اعلام این شرکت، کلیه‌ی سرویس‌های این استارتاپ برای iOS پابرجا خواهند ماند.

Xcode ابزار برنامه‌نویسی اپل برای آیفون‌ و مک‌بوک است. به عبارت دیگر، تمام اپلیکیشن‌های iOS و Mac، به کمک این ابزار نوشته می‌شوند. به همین دلیل، اپل که گوگل را به‌عنوان رقیبی جدی در حوزه‌ی نرم‌افزار می‌بیند، در تلاش است جامعه‌ی برنامه‌نویسان خود را راضی نگه دارد و بخش زیادی از این رضایت در گروی نرم‌افزار برنامه‌نویسی است.

بادی‌بیلد که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، مدعی است تنها ارائه‌کننده‌ی ابزار جامع برنامه‌نویسی برای افراد غیر متخصص است و این یعنی ابزار آن‌ها این امکان را برای تیم‌های کدنویسی فراهم می‌کند که بتوانند در کدهای پروژه‌های بزرگ تغییرات ایجاد کنند.

اقدام اپل برای خرید این شرکت علاوه بر تقویت تیم برنامه‌نویسی خود، در جهت تضعیف توسعه‌ی اندروید صورت می‌گیرد؛ کاری که اپل پیش‌تر با خرید Tesflight که از ابزار کلیدی توسعه‌ی اندروید بود نیز انجام داد.

در مورد هزینه‌ی به خدمت‌گیری بادی‌بیلد توسط اپل تا‌کنون اعلام رسمی صورت نگرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات