مایکروسافت به فعالیت سرویس استریم موسیقی گروو موزیک پایان داد

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود، بالاخره امروز این شرکت فعالیت سرویس استریم موسیقی گروو موزیک را در تمام پلتفرم‌ها پایان داد.
تبلیغات

اکتبر سال گذشته بود که مایکروسافت طی بیانیه‌ای، از پایان فعالیت سرویس «Groove Music Pass» و تمام ویژگی‌های مربوط به استریم یا خرید موسیقی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. این سرویس که همزمان با انتشار ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران این سیستم‌عامل قرار گرفت، هرگز نتوانست مخاطب زیادی برای خود دست و پا کند. همین موضوع باعث شد که این شرکت نهایتاً مجبور به زمان‌بندی برای پایان فعالیت این سرویس شود.

اگر اکنون به سراغ این اپلیکیشن بروید، متوجه می‌شوید که تمام ویژگی‌های آنلاین آن، نظیر خرید، استریم و پخش موزیک ویدیو حذف شده‌اند. همچنین اکنون قسمت‌های Explore، Radio و Recommended دیگر در منوی همبرگری جایی ندارند. البته توقف فعالیت گروو موزیک تنها به این اپلیکیشن مختص نمی‌شود و با اجرای اپلیکیشن مایکروسافت استور، شاهد حذف زبانه‌ی «Music» نیز هستیم.

اگرچه توقف سرویس‌دهی گروو موزیک، باعث حذف ویژگی‌های آنلاین این اپلیکیشن شده است؛ اما اگر علاقه به پخش موسیقی‌های محلی دستگاهتان دارید، همچنان می‌توانید از برنامه‌ی فوق استفاده کنید؛ همچنین امکان پخش موسیقی از حساب وان‌درایو در تمام پلتفرم‌ها وجود دارد.

به‌ لطف همکاری اسپاتیفای و مایکروسافت، اکنون ردموندی‌ها پیشنهاد استفاده از سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای را به‌عنوان جایگزین گروو موزیک ارائه می‌کنند. کاربران ویندوزی می‌توانند به این اپلیکیشن روی دستگاههای ویندوز ۱۰ موبایل، رایانه‌های ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان، دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات