آینده‌ تبلت‌های گوگل در دستان سیستم‌عامل کروم

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به رویکرد جدی گوگل در قبال سیستم‌عامل کروم و توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندروید که به‌تازگی اضافه شده، به‌نظر می‌رسد که تبلت‌های آینده‌ی گوگل به‌جای اندروید، با سیستم‌عامل کروم روانه‌ی بازارها خواهند شد.
تبلیغات

این‌ روزها خبرهای زیادی درباره‌ی سیستم‌عامل کروم به گوش‌مان می‌رسد؛ از توقف تولید تبلت اندرویدی Pixel C گرفته تا کروم‌بوک ۲ در ۱ آینده‌ی سامسونگ همگی گواهی بر این مدعا هستند. از این‌رو تصور حضور سیستم‌عامل کروم رو ی تبلت‌های آینده‌ی این شرکت چندان دور از ذهن نیست.

سال گذشته گوگل اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی سیستم‌عامل کروم را اعلام کرد. در روزهای اولیه، اجرای برنامه‌ها روی سیستم‌عامل کروم بسیار پرخطا و ناخوشایند جلوه می‌کرد اما، باتوجه به بهبود‌هایی که این شرکت تاکنون ایجاد کرده، تجربه‌ی استفاده از دو سیستم‌عامل یادشده بسیار یکپارچه‌تر به‌نظر می‌رسد.

سیاست جدید گوگل را می‌توان در معرفی دستگاه پیکسل‌بوک به وضوح مشاهده کرد. این کمپانی قصد دارد دستگاهی تولید کند که از لحاظ کارکرد و پاسخگویی مانند آیپد‌های اپل عمل کند.

اکنون اگر کاربر قصد خرید دستگاهی تبلت‌مانند داشته که توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را نیز داشته باشد، پیکسل‌بوکِ گوگل تنها گزینه‌ی میدان است. گوگل در صدد است که به‌زودی قابلیت‌ اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در پس‌زمینه را به نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل کروم اضافه کند؛ با اضافه‌شدن چنین ویژگی‌، عملکرد کلی دستگاه‌های کروم او‌ اس در اجرای برنامه‌های اندروید با بهبود ملموسی روبه‌رو می‌شوند.

البته در این بین یک تفاوت مهم نیز وجود دارد که تبلت‌های اندروید و حتی آی‌او‌اسی از آن بی‌بهره هستند. در دو سیستم‌عامل اشاره‌شده، با حرکت از یک اپلیکیشن به اپلیکیشنی دیگر، پردازش مربوطه به‌طور کلی متوقف می‌شود و به‌اصطلاح برنامه‌ به حالت خواب می‌رود. با اجرای برنامه‌ها در پس زمینه، کروم‌بوک‌های گوگل می‌توانند فرامین کاربر را در لحظه انجام دهند. این موضوع باعث می‌شود که عملکرد چندوظیفگی نیز به نحو محسوسی بهبود یابد.

با این حال هیچ‌چیز در حوزه‌ی تکنولوژی قطعی نیست و باید عملکرد سیستم‌عامل کروم در تبلت‌های آینده این شرکت را ملاحظه کرد. اگرچه اضافه‌شدن زیرسیستم اندروید به کروم‌ او‌ اس نقطه‌ی‌ عطفی برای این سیستم‌عامل است اما، هنوز اندروید از حضور اپلیکیشن‌های قدرت‌مند در کلاس دسکتاپ بی‌بهره است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات