نقشه HERE رسما از نوکیا جدا شد؛ خودروهای هوشمند ایستگاه بعدی سرویس نوکیا

سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس نقشه‌ی HERE نوکیا رسما اعلام کرد که از این کمپانی جدا شده و از این پس ۶,۵۰۰ کارمند این بخش زیرچتر کنسرسیومی که از جانب آئودی، دایملر و بی ام و حمایت می‌شوند، به کار ادامه خواهند داد. این به معنی پایان کار سرویس‌ نقشه‌ی HERE نیست و از این پس باید شاهد این باشیم که این سرویس در خودروهای هوشمند به کار گرفته خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از کش و قوس‌های فراوان نوکیا برای فروش سرویس HERE، چند ماه قبل این بخش از کمپانی به خودروسازان آلمانی واگذار شد. سرویس نقشه‌ی HERE رسما از زیر پرچم نوکیا خارج شده و از این پس تحت نظر کمپانی‌های دایملر، آئودی و بی ام و به کار خود ادامه خواهد داد. با توجه به اینکه این روزها کمپانی‌های خودروسازی تلاش‌های خود در زمینه‌ی خودروهای هوشمند را افزایش داده‌اند، لزوم توسعه‌ی سرویس‌هایی نظیر نقشه‌ برای بکارگیری در این نوع خودروها بسیار افزایش یافته است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که همچنان می‌توان از این سرویس روی سایر گجت‌های هوشمند نظیر گوشی‌ها نیز استفاده کرد و سرویس‌دهی HERE برای عموم کاربران متوقف نخواهد شد؛ بلکه تمرکز برای توسعه‌ی ویژگی‌های متناسب با خودروهای هوشمند بسیار بیشتر خواهد شد.

تیم توسعه‌ی دهنده‌ی نقشه‌های HERE در حال حاضر نیز با استفاده از خودروهای نقشه بردار خود، همانند آنچه گوگل انجام می‌دهد، در حال گسترش دامنه‌ی نقشه‌ها و همچنین تصحیح اطلاعات موجود است تا داده‌ای مطمئن را در اختیار کاربران و همچنین خودروهای هوشمند قرار دهد. یقینا این سرویس با وجود حمایت کمپانی‌های خودروساز آلمانی بیش از پیش در این راستا فعالیت کرده و شاهد بهبود صحت نقشه‌های ارائه شده توسط این کمپانی خواهیم بود. خودروهای هوشمند را باید هدفی مهم برای سرویس نقشه‌های HERE خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات