گوگل متخصص تولید تراشه اپل را به استخدام خود درآورد

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در مسیر توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی، متخصصان اپل در این حوزه را به استخدام خود در‌می‌آورد.
تبلیغات

گوگل همچنان در حال استخدام متخصصان اپل برای توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، گوگل که سودای توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی خود را در سر می‌پروراند، برای دست یافتن به این مهم در حال استخدام افراد کاربلدی است که در اپل مشغول به کار بودند. به گزارش The Information، غول جستجو افرادی نظیر جان برونو را به استخدام خود در آورده است که نقش بسیار مهمی در شکل دادن به تیم توسعه‌ی سیلیکون اپل بازی کرد و باعث شد محصولات اپل نظیر آیپد و آیفون‌ از نظر داشتن قدرت پردازشی بسیار پیشروتر از سایر محصولات موجود در بازار باشند. هنوز مشخص نیست که این متخصص در کمپانی گوگل به چه کاری مشغول خواهد بود؛ چراکه در پروفایل لینکدین وی، شغل برونو معمار سیستم درج شده است. جان برونو کار خود را به‌عنوان متخصص در حوزه‌ی گرافیک در ATI آغاز کرد و به‌عنوان مهندس ارشد در AMD به کار خود ادامه داد و نهایتا رهبری تیمی که پردازنده‌های Fusion را تولید کردند، به عهده گرفت.

با توجه به استخدام‌های اخیر گوگل که علاوه بر این متخصص شامل مهندسانی از کوالکام نیز می‌شود، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد این موضوع باشیم که گوگل دامنه‌ی پردازنده‌های اختصاصی خود را بیش از پیش افزایش دهد. در حال حاضر گوگل تنها تراشه‌ای با نام Pixel Visual Core در اختیار دارد که در پیکسل ۲ مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به تغییراتی که گوگل اخیرا شاهد آن بوده، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد تولید پردازنده‌‌ای باشیم که احتمالا به‌عنوان قلب محاسباتی پیکسل‌های بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته این احتمال نیز وجود دارد که گوگل کار خود را با تولید پردازنده‌های مربوط به هوش مصنوعی یا کنترلرهای تصویر ادامه دهد.

با توجه به روند استخدامی گوگل و تغییر سیاست‌های سخت‌افزاری غول جستجو، به نظر می‌رسد گوگل تصمیم دارد محصولاتی سخت‌افزاری با بهره‌گیری از بهترین ماژول‌های سخت‌افزاری موجود راهی بازار کند. شاید اصلی‌ترین دلیلی که خرید گوشی‌های هوشمند نکسوس و همچنین پیکسل‌های گوگل را برای بسیاری از افراد تا امروز توجیه‌پذیر کرده، ویژگی‌های نرم‌افزاری نظیر استفاده از اندروید خالص است؛ حال گوگل در نظر دارد ویژگی‌های محصولات خود را با قرار دادن تراشه‌ی اختصاصی، برجسته‌تر از پیش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات