آمازون در پی راه‌اندازی رقیب یوتیوب است

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد پس از اقدامات گوگل مبنی بر حذف اپلیکیشن یوتیوب از روی اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر اکوشو، آمازون در نظر دارد رقیبی برای یوتیوب با عنوان آمازون تیوب ایجاد کند.
تبلیغات

چندی پیش به یکباره شاهد قطع شدن پشتیبانی یوتیوب از اکوشو یا همان اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر آمازون بودیم. غول جستجو پس از حذف اپلیکیشن یوتیوب برای اکوشو اعلا کرد که تا ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی نیز پشتیبانی از فایر تی‌وی را نیز پایان خواهد داد. به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد تا بصورت کامل امکان تماشای یوتیوب توسط کاربران گجت‌های آمازون را از میان بردارد. حال ثبت نام‌های تجاری متعددی از سوی آمازون در سامانه‌ی دفتر اختراعات و ثبت علائم تجاری نشان از این دارد که آمازون در فکر توسعه‌ی یک سرویس به عنوان رقیب یوتیوب است . براساس اطلاعات موجود آمازون نام‌های تجاری نظیر AmazonTube و OpenYube‌ را به ثبت رسانده است.

هرچند اطلاعاتی در رابطه با اینکه این نام‌های تجاری به چه منظور ثبت شده‌اند وجود ندارد، اما آنچه که از اسامی اعلام شده استنباط می‌شود، احتمال فعالیت آمازون برای ایجاد سرویس ویدیویی اختصاصی برای خود است. آمازون دو نام تجاری مورد نظر را به عنوان سرویسی برای فایل‌های صوتی و تصویری غیرقابل دانلودی برشمرده که پیش از پخش ضبط و آماده شده‌اند.

همچنین در اسناد مربوط به ثبت این نام‌های تجاری به این نکته اشاره شده که کاربران قادرند ویدیوها، تصاویر، متن و محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارند. در لیست محتوایی که قرار است در این سرویس پشتیبانی شود می‌توان حوزه‌های مختلفی را مشاهده کرد که شامل انواع بازی، موزیک و مد را مشاهده کرد. با توجه به تعاریف انجام شده به نظر می‌رسد آمازون در حال راه‌اندازی یک سرویس استریم ویدیویی مبتنی بر محتوایی است که کاربران در این سرویس آپلود می‌کنند.

با چک کردن دامنه‌های ثبت شده به اسم آمازون نیز می‌توان نام‌هایی نظیر AlexaOpenTube، AmazonAlexaTube و AmazonOpenTube را مشاهده کرد. باید دید که آیا تنش‌های موجود بین دو کمپانی آمازون و گوگل نهایتا منجر به تولید سرویس اشتراک‌گذاری ویدیویی دیگری خواهد شد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات