افزایش میانگین قیمت فروش آیفون به ۷۴۰ دلار تا میانه‌های ژانویه

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
برآورد جینی مانستر نشان از این دارد که اپل پاسخگویی به تقاضای آیفون ۱۰ را از میانه‌های ژانویه به‌روز می‌کند و از این‌رو، میانگین قیمت فروش آیفون به ۷۴۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.
تبلیغات

چند روز پیش اپل موفق شد زمان انتظار برای دریافت آیفون ۱۰ را پس از انجام خرید به یک روز کاهش دهد؛ به‌طوری‌که در حال حاضر کاربران می‌توانند با خرید آیفون ۱۰ از طریق اینترنت و سفارش آن به اپل، پس از گذشت ۲۴ ساعت گوشی خود را در کشور آمریکا تحویل بگیرید. جینی مانستر از Loup Ventures پیش‌بینی کرده است که اپل تا میانه‌های ژانویه سال آینده‌ی میلادی قادر خواهد بود به تقاضا برای آیفون ۱۰ بدون تأخیر پاسخ دهد و از این‌رو، میزان عرضه‌ی آن طی اولین فصل سال ۲۰۱۸ بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، آیفون ۱۰ طی هفته‌ی گذشته به‌صورت میانگین در بیش از ۴۴ درصد خرده‌فروشی‌های آمریکایی در دسترس بوده است. این آمار در مقایسه با ۲۵ درصد هفته پیش از آن، شاهد افزایش است. برآورد انجام‌شده نشان از این دارد که میزان در دسترس بودن آیفون ۱۰ در خرده فروشی‌های آمریکایی در ابتدای هفته تنها ۲۷ درصد بوده و اواخر هفته به ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

با وجود افزایش عرضه‌ی آیفون ۱۰، جینی مانستر معتقد است تحلیل‌گران وال‌استریت تخمین پایین‌تری در رابطه با میانگین قیمت آیفون‌های اپل داشته‌اند. براساس برآورد انجام‌شده توسط جینی مانستر، قیمت میانگین آیفون‌های اپل ۷۴۰ دلار خواهد بود که در مقایسه با میانگین تخمینی ۷۰۵ دلاری تحلیل‌گران وال‌ استریت، بالاتر است.

میانگین قیمت آیفون‌های اپل به دلیل عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار شاهد افزایش زیادی بوده است؛ این رقم طی سه‌ماهه‌ی تابستان سال جاری ۶۱۹ دلار بوده است که عرضه‌ی آیفون ۱۰ با قیمت ۹۹۹ دلار برای نسخه‌ی پایه را باید اصلی‌ترین دلیل برای افزایش قیمت خواند. همانطور که اشاره کردیم، قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۰ با بهره‌گیری از حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۹۹۹ دلار و قیمت نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی ۱۱۴۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات