اپل برای توسعه تراشه‌های تشخیص عمق ۳۹۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد برای تراشه‌های تشخیص عمق ویژه‌ی گوشی آیفون 10 (iPhone X) مبلغ ۳۹۰ میلیون دلار هزینه کند.
تبلیغات

اپل دومین سرمایه‌گذاری بزرگ خود را پس از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در اردیبهشت ماه گذشته، انجام داد. Finisar، شرکت کالیفرنیایی فعال در زمینه‌ی مولفه‌های نوری، مبلغ ۳۹۰ میلیون دلار از اپل دریافت کرده تا آن را برای توسعه‌ی بخش تحقیق و توسعه هزینه کند. این مبلغ همچنین صرف تولید لیزرهای حفره عمودی نشرکننده از سطح (VCSELs) خواهد شد که اساسا همان تراشه‌های تشخیص عمق و مجاورت هستند که در محصولات اپل از آنها استفاده می‌شود. این شرکت در تکنولوژی فیس آیدی، پرتره، حالت‌های سلفی انیموجی آیفون 10 و همچنین تشخیص مجاورت ایرپاد از تکنولوژی VCSELs استفاده می‌کند.

گفته می‌شد شرکت‌های Finisar و Lumentum، دو تولیدکننده‌ی اصلی VCSEL برای دوربین TrueDepth آیفون 10 هستند. مشکلات مربوط به تحویل به موقع مولفه‌های تولیدی، یکی از دلایل اصلی تاخیر در عرضه‌ی آیفون 10 محسوب می‌شود.

Finisar با دریافت این سرمایه می‌تواند کارخانه تولیدی ۶۵۰۳۲ متر مربعی (۷۰۰ هزار فوت مربع) خود را که در سال ۲۰۱۲ بسته شده بود، بازگشایی کند. اپل انتظار دارد این تجهیزات واقع در شرمن، تگزاس بتواند به مرکز تولید VCSEL تبدیل شود. این مرکز می‌تواند ۵۰۰ شغل جدید ایجاد کند و در مجموع با سایر کارخانه‌های Finisar که در آن نزدیکی هستند، مبلغ ۶۵ میلیون دلار به کارکنان خود حقوق دهد. شرکت اپل همچنین پیش‌بینی می‌کند که این کارخانه جدید بتواند VCSELها را تا پایان سال ۲۰۱۸ آماده کند.

depth-sensing-chips

جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:

VCSELها در بسیاری از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌هایی که تا‌به‌حال تولید کرده‌ایم، وجود دارند؛ و خوشحالیم از اینکه تا چند سال آینده با Finisar همکاری می‌کنیم تا بتوانیم مرزهای تکنولوژی VCSEL و کاربردهای آن را گسترش دهیم. خوب بودن تکنولوژی به افرادی بستگی دارد که آن را تولید می‌کنند؛ و Finisar شرکتی است با سابقه‌ای طولانی در حمایت از پرسنل و جوامع آنها.

اپل در اردیبهشت ماه گذشته سرمایه ۲۰۰ میلیونی را در اختیار کورنینگ قرار داده بود تا در زمینه توسعه شیشه‌های جدید برای محصولات آینده این شرکت هزینه شود. این‌طور که به نظر می‌رسد، دستگاه‌های آینده اپل، متفاوت‌تر از قبل خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات