چرا افراد موفقی نظیر مارک زاکربرگ و استیو جابز همیشه به یک شکل لباس می پوشند؟

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
یقینا تا کنون افرادی را مشاهده کرده‌اید که هر روز از یک نوع لباس استفاده می‌کنند. از جمله‌ی این افراد می‌توان به استیو جابز و مارک زاکربرگ به عنوان شاخص‌ترین افرادی که جلوی دوربین رسانه‌ها قرار می‌گیرند، نام برد. شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده که چرا این افراد از یک نوع لباس استفاده می‌کنند؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مارک زاکربرگ در جریان جلسه‌ی پرسش و پاسخی که ابتدای ماه جاری میلادی برگزار شد، با سوال بسیار جالب توجه یکی از حضار روبرو شد. یقینا تا کنون بارها دیده‌اید، زاکربرگ هر روز از یک نوع لباس استفاده می‌کند که شامل یک تی‌شرت خاکستری و شلوار جین آبی رنگ است. سوال مورد نظر نیز در همین مورد بود. یکی از حضار در این جلسه به این موضوع اشاره کرده که چرا زاکربرگ هر روز از یک نوع لباس تکراری استفاده می‌کند؟

زاکربرگ با شنیدن این سوال، روی خود را به سوی شریل سندبرگ، مدیراجرایی فیس بوک کرد و از وی خواست تا تایید کند که زاکربرگ فقط یک دست لباس نداشته و برای مثال از همین تی ‌شرت خاکستری، تعداد بسیار زیادی را در کمد خویش دارد که هر روز یکی از آن‌ها را بر تن می‌کند. اما باز هم این سوال مطرح می‌شود که چرا وی تنوع لباس نداشته و هر روز همان ترکیب رنگ از تی‌شرت و شلوار و کفش دیروزی را بر تن می‌کند. زاکربرگ به این موضوع اشاره کرده که علاقه‌ای برای صرف انرژی به منظور انتخاب لباس و وقت گذاشتن روی این موضوع ندارد.

وی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

من سعی می‌کنم تا زندگی خود را از شر تصمیم‌گیری در موارد متعدد خلاص کنم تا اینکه بتوانم تمام انرژی و وقت خود را برای پیشبرد فیس‌بوک متمرکز کنم.

مارک زاکربرگ تنها فردی نیست که چنین سیاستی را در زندگی خود در پیش گرفته است. شماری از افراد موفقی که می‌شناسیم، چنین روشی را برای لباس پوشیدن انتخاب کرده‌اند که از این جمله می‌توان به استیو جابز نیز اشاره کرد. یکی دیگر از شاخص‌ترین چهره‌ها در این حوزه، استیو جابز است که او هم لباس واحد را در تمام روزها بر تن می‌کرد. در ادامه می‌توانید با سایر افراد شناخته شده‌ای که از این سیاست در مورد لباس پوشیدن استفاده می‌کنند، آشنا شوید.

استیو جایز

لباس ثابت روزانه: یقه اسکی مشکی، شلوار جین آبی رنگ و کفش ورزشی سفید رنگ

clothes 1 6cef4

این طرز لباس پوشیدن توسط استیو جابز آنقدر طرفدار پیدا کرده بود که شماری از کارکنان اپل نیز به تبعیت از وی این روش را برای لباس پوشیدن خود انتخاب کردند. جابز به این موضوع اشاره کرده بود که زمانی در پی طراحی یک لباس یونیفورم مانند برای کل کارکنان بوده، اما ایده‌ی وی در این خصوص با مخالفت بسیاری روبرو شده است.

باراک اوباما

لباس ثابت روزانه: کت و شلوار سورمه‌ای یا خاکستری

clothes 2 6b209

تغییر در ظاهر باراک اوباما زمانی بیشتر به نظر آمد که وی در ابتدای سال جاری میلادی کت و شلواری کرم رنگ را بر تن کرده بود. بسیاری عادت کرده بودند تا اوباما را در کت و شلوار سرمه‌ای یا خاکستری ببیند و از این‌رو استفاده از رنگ کرم نظر بسیاری در این خصوص به سمت اوباما جلب کرده بود. وی در مورد استفاده از یک لباس مشخص به صورت روزانه این چنین اظهار نظر کرده است:

من نمی‌خواهم هر روز وقت و ذهن خود را درگیر لباس یا غذایی نمایم که هر روز استفاده می‌کنم؛ چراکه من تصمیمات دیگری نیز باید در طول روز کاری بگیرم.

آلبرت انیشتین

لباس ثابت روزانه: استفاده از یک مدل کت و شلوار به همراه جلیقه تا پایان عمر

clothes 3 722c1

البته بسیاری از افرادی که به عنوان شاگرد انیشتین به تحصیل پرداخته‌اند، با این موضوع مخالف هستند. از نظر این افراد، همسر دوم انیشتین که السا نام داشته، کت و شلوارهای فاخری را برای این دانشمند انتخاب می‌کرده است. البته زمانی که انیشتین به دوران کهنسالی رسیده بود، استفاده از سوئیشرت کتان و کفش‌های صندل را ترجیح می‌داد.

دین کامن

لباس ثابت روزانه: پیراهن و شلوار جین در کنار کفش‌های کار

clothes 4 ec3bf

بسیاری دین کامن، خالق سگاوی (Segaway) را فردی عنوان می‌کنند که بسیار پیش‌بینی ناپذیر است. کامن همچنان در حال کار روی پروژه‌هایی است که ریشه در آینده دارند. برای مثال وی بصورت بی وقفه‌ای در حال کار روی موتور استرلینگ است.

کارل لاجرفلد

لباس ثابت روزانه: کت و شلوار مشکی، پیراهن سفید به همراه دستکش و عینک دودی

clothes 5 b63de

کار کردن به عنوان مدیر یک شبکه‌ی تلویزیونی به این معنا نیست که باید با مد روز لباس پوشید. لاجرفلد به اصول خود پایبند است. البته وی گاهی تغییراتی در مدل لباس پوشیدن خود می‌دهد که با رعایت اصول اولیه‌ی رنگ و شکل کلی سنت همیشگی است.

کریستوفر نولان

لباس ثابت روزانه: کت و شلوار خاکستری در کنار پیراهن با رنگ آبی آسمانی با یقه باز

chrisnolan 61936

کریستوفر نولان نیز همچون سایر افراد به این موضوع اشاره کرده که تصمیم‌گیری و وقت گذاشتن در مورد البسه‌ای که هر روز می‌پوشد تلف کردن وقت و انرژی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات