امکان ریشه‌کن کردن تمامی بیماری‌ها با استفاده از روش جدید اصلاح ژنی

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
اصلاح ژنی مدتی است که برای مقابله با بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما با استفاده از یافته‌ای جدید احتمال می‌رود که بتوان با انجام اصلاحات ژنی از وقوع بیماری‌ها به صورت کلی پیشگیری و آن‌ها را ریشه‌کن کرد.
تبلیغات

محققان به تازگی نشان داده‌اند که می‌توان امکان افتادگی عضلانی صورت را با استفاده از اصلاحات ژنی به طور کلی و از ریشه حذف کرد. این روش جدید CRISPR نام دارد و می‌تواند این بیماری را به طور کلی حذف کند. در این روش ترکیبی از پروتئین و RNA برای متصل شدن به ژن‌ها فرستاده می‌شود تا آن‌ها را دچار دگرگونی کند.

البته این به معنای یافتن روشی برای درمان تمامی بیماری‌ها نیست چرا که تا به حال از روش CRISPR بر روی انسان‌ها استفاده نشده و مشخص نیست که آیا این روش در تمامی شرایط ژنتیکی پاسخگو خواهد بود یا خیر. به علاوه تست‌های اولیه تنها ۵۰ درصد موفق بوده‌اند.

اما اگر این روش روی انسان‌ها پاسخگو باشد، می‌تواند علم پزشکی را دگرگون کند. پزشک‌ها می‌توانند بیماری را از ریشه درمان کنند تا با عواقب و پیامدهای ناشی از آن مبارزه کنند. این روش جدید می‌تواند بیماری را به طور کامل و از ریشه از بین ببرد یا پیامدهای ناشی از آن را قابل تحمل‌تر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات