اپل، مایکروسافت و گوگل به‌دنبال خرید اختراع‌های ثبت‌شده کداک هستند

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
چندی پیش و به دنبال مشکلات مالی و ورشکستی، کداک چراغ سبز به خریدارن اختراع‌های ثبت‌شده‌اش نشان داد. حالا اپل، گوگل، مایکروسافت و سه شرکت تولیدکننده تلفن‌های هوشمند به دنبال خرید ۱٫۱۰۰ پتنت (اختراع ثبت‌شده) کداک هستند. جالب است که اپل و مایکروسافت برای خرید پتنت‌های کداک تیم شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آنند که مزایده خرید پتنت‌های کدادک در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
تبلیغات

اپل و مایکروسافت در یک گروه و گوگل و سه تولید کننده تلفن‌های هوشمند اندرویدی یعنی ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سامسونگ نیز در جناح دیگر قرار گرفته‌اند. به گزارش وال‌استریت‌ژورنال ممکن است مزایده پتنت‌های کداک تا آخر هفته به طول انجامد.

خرید پتنت‌های کداک به هر کدام از دو شرکت اپل و گوگل این امکان را می‌دهد تا در نبرد برسر اختراع‌های ثبت شده در جایگاه بهتری قرار گرفته و موقعیت خود در بازار تلفن‌های هوشمند را تثبیت کنند. در سال‌های اخیر اپل و گوگل بر سر طراحی موبایل و نرم‌افزار، نبردهای بزرگی داشته‌اند و تصاحب پتنت‌های کداک باعث استحکام و کاهش آسیب‌پذیری جایگاه هر کدام از دو شرکت می‌شود.

کداک اعلام کرده که پتنت‌های این شرکت حدود ۲.۶ میلیارد دلار ارزش دارند. اما تحلیل‌گران معتقدند که مزایده با قیمتی که کداک مدنظر دارد به پایان نخواهد رسید و قیمت نهایی پایین‌تر از ۲.۶ میلیارد دلار خواهد بود. اکثر ۱٫۱۰۰ اختراع ثبت شده کداک مربوط به دوربین هستند که امروزه به یکی از کلیدترین قابلیت‌های تلفن هوشمند بدل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات