پتنت جدید گوگل برای نحوه‌ ارتباط خودروهای خودران با افراد پیاده

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل در تلاش برای تحقق رویای خودروهای بدون سرنشین است. یکی از مشکلات حالت دفاعی خودروهای بدون سرنشین است که ممکن است باعث شود در یک چهار راه پرترافیک خودروی بدون سرنشین مدت‌ها پشت چراغ قرمز بماند. همچنین ممکن است بدلیل سرعت پایین رانندگی نیز جریمه شوند اما گوگل با ثبت پتنتی جدید سعی در رفع این مشکل دارد.
تبلیغات

گوگل به تازگی گواهی پتنتی را دریافت کرده که نشان می‌دهد چگونه خودروهای بدون سرنشین می‌توانند با افراد پیاده‌ی اطراف ارتباط برقرار کنند. برای مثال یک علامت ایست در درهای کناری خودرو به افراد پیاده این پیام را می‌دهد که خودرو آماده‌ی حرکت است تا از جلوی آن رد نشوند. به علاوه یک دست مکانیکی نیز می‌تواند علامت‌های لازم را به سایر رانندگان اطراف خودرو بدهد.

به تازگی مدیر عامل فورد اعلام کرده تا ۴ سال آینده شاهد ورود خودروهای بدون سرنشین به خیابان‌ها خواهیم بود. تسلا نیز برخی ویژگی‌های پیشرفته را از طریق بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای خودروهای موجود تدارک دیده است. با این حال گوگل می‌داند که نباید در این مسیر برای رسیدن به هدف عجله کرد چرا که یک اتفاق ناخواسته ممکن است باعث پسرفت چندین ساله‌ی این فناوری شود و به این دلیل هر قدم مورد نیاز را به دقت برمی‌دارد تا هیچ اتفاق ناخواسته‌ای را متوجه خود نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات