اسناد تازه نشان می‌دهند که طرح‌های اولیه آیفون از طراحی‌های سونی الهام گرفته شده‌اند

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
هفته آینده رسیدگی به دعوی اپل و سامسونگ در دادگاه فدرال سن‌خوزه دنبال خواهد شد، اما دو شرکت تا شروع دادگاه اسناد و مدارک ادعاهای خود را به دادگاه ارائه می‌کنند. در همین راستا اسنادی تازه‌ای منتشر شده که الگوهای اولیه رندر شده‌ای از ابزارهای اپل شامل آیفون و آیپد در آنها به چشم می‌خورد. یکی از این طرح‌ها مربوط به آیفون ۴ است که طراحی ظاهری آن از طرح‌های سونی الهام گرفته شده است. در ادامه گالری تصاویر مربوط به طرح‌های اولیه آیفون و آیپد که با محصول نهایی تفاوت‌های بسیاری دارند را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۶ طراح داخلی اپل، شین نیشیبوری که وظیفه طراحی نمونه‌های اولیه آیفون را برعهده داشته از طرح‌های سونی الهام گرفته و برروی برخی از این طرح‌ها نام سونی نیز به چشم می‌خورد.

در برخی دیگر از این طرح‌ها نام سونی به Jony تغییر یافته است تا احتمالا یاد Jony Ive از اپل یادآوری شود. ریجارد هوارث، طراح اپل در رابطه با این طرح‌های اولیه رندر شده متذکر شده که در سال ۲۰۰۶ طی یک ایمیل به Ive گفته است که این طرح‌ها را وقتی با نمونه‌های اولیه دیگر مقایسه می‌کنیم، «به نظر بسیار کوچک‌تر و زیباتر می‌رسند». بدنه بیرونی این طرح‌ها که با نام P2 شناخته می‌شوند شباهات زیادی به iPod Mini با صفحه نمایش بزرگتر دارند.

گالری تصاویر مربوط به الگوهای اولیه آیفون که از طراحی‌های سونی الهام گرفته شده‌اند:

اگر نگاهی به نمونه‌های اولیه P2 بیاندازید متوجه شباهت زیاد آنها با iPhone 4 و 4S خواهید شد. اما در نهایت آیفون ۴ با ظاهر بسیار بهتر از نمونه‌های اولیه ساخته و روانه بازار شده است.

گالری تصاویر نمونه‌های اولیه آیفون در سال ۲۰۰۶:

[widgetkit id=164]

بدون شک اپل هم همچون دیگر شرکت‌ها پیش از اینکه طرح نهایی محصول موردنظرش انتخاب شود الگوهای مختلفی را آزمایش و بررسی می‌کند و زمان زیادی را صرف طراحی اولیه محصولات خود می‌نماید اما با نگاهی به گالری زیر متوجه خواهید شد که محصول نهایی با نمونه‌های اولیه چقدر متفاوت بوده‌ است:

[widgetkit id=166]

در تصاویر منتشر شده بالا نام‌رمز محصولی، N90 ذکر شده که به نظر می‌رسد نام رمز آیفون ۴ باشد.

علاوه بر نمونه‌های اولیه آیفون، بد نیست نگاهی به طرح‌های اولیه آیپد نیز بیاندازید.

[widgetkit id=165]

شاید در هفته آینده نبرد دادگاهی بین اپل و سامسونگ به نتیجه نهایی برسد.

حال این سوال مطرح می‌شود که اگر سونی می‌تواند طراحی به این خوبی داشته باشد چرا نمی‌تواند برای تلفن‌های هوشمند خود طراحی بهتری در نظر بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات