اپل گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۱۲ را اعلام کرد: ۳۵ میلیارد دلار درآمد، ۸.۸ میلیارد دلار سود خالص

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل امروز گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ (سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۲) را منتشر کرد. این شرکت در سه ماهه دوم امسال ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته که ۸.۸ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. محصول پرسود اپل در این سه ماهه آیفون بوده و فروش آیپد نیز نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته ۸۴ درصد افزایش یافته است. در ادامه جزئیات کامل به همراه مقایسه درآمد و سود اپل با گوگل، مایکروسافت و سامسونگ را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

این گزارش مربوط به سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ ( یا سه ماه سوم سال مالی ۲۰۱۲) است. در این فاصله زمانی اپل حدود ۱۷ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده که نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ حدود ۸۴ درصد رشد داشته است. اپل همچنین ۲۶ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده که نشان از رشد ۲۸ درصدی این کالا نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ دارد. اما رشد کامپیوترهای مک در مقایسه با آیفون و آیپد بسیار کم و حدود ۲ درصد بوده است.

پرسودترین محصول اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ آیفون و سرویس‌های مرتبط با آن بوده است. بیش از ۱۶ میلیارد از درآمد اپل در این سه ماهه مربوط به محصولات خانواده iOS می‌شود، آپید به تنهایی بیش از ۹ میلیارد دلار درآمد برای اپل داشته است. اما فروش آیپاد همچنان رو به کاهش است و انتظار می‌رود در آینده این محصول بطور کامل حذف شود.

 

اپل

مایکروسافت

گوگل

سامسونگ

درامد

۳۵ میلیارد دلار

۱۸.۶ میلیارد دلار

۱۲.۲۱ میلیارد دلار

۴۱.۲ میلیارد دلار

سود

۸.۸ میلیارد دلار

-۴۹۲ میلیون دلار

۲.۷ میلیارد دلار

۵.۹ میلیارد دلار

این در حالی است که مایکروسافت در سه ماه دوم امسال با وجود درآمد ۱۸.۰۶ میلیارد دلاری حدود ۴۹۲ میلیون دلار ضرر کرده است. دلیل آن هم شکست در خرید ۶.۲ میلیارد دلاری aQuantive بیان شده است. اما با این وجود درآمد مایکروسافت نسبت به سه ماه اول سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

بخش سرگرمی مایکروسافت که ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز شامل آن می‌شود بیشترین رشد را به همراه داشته است، درآمد آن بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است. بخش مربوط به سرویس‌های مخصوص کسب و کار مایکروسافت با حدود ۷ درصد رشد، درآمد ۶.۳ میلیارد دلاری را به همراه داشته است. اما درآمد بخش ویندوز و ویندوز لایو حدود ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۴.۱ میلیارد دلار رسیده است.

کاهش درآمد بخش ویندوز مایکروسافت به دلیل نزدیک شدن به عرضه نسخه جدید این سیستم‌عامل کاملا طبیعی است و انتظار می‌رود با انتشار ویندوز ۸ به شدت افزایش یابد.

گوگل نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ با ۱۲.۲۱ میلیارد دلار درآمد، ۲.۷ میلیارد دلار سود خالص داشته است. رشد درآمد گوگل نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته ۲۱ درصد بوده است. حدود ۱۰.۹۶ میلیارد دلار از درآمد گوگل از بخش تبلیغات حاصل شده است. انتظار می‌رود درآمد گوگل نیز با وجود عرضه تبلت Nexus 7 و سیستم‌عامل Jelly Bean در سه ماه‌بعدی امسال با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شود.

اما سامسونگ در سه‌ماه دوم ۲۰۱۲ حدود ۴۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته که ۵.۹ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. جالب است بدانید که هرچند درآمد سامسونگ نسبت به سه ماه‌ دوم سال گذشته حدود ۱۹ درصد رشد داشته اما رشد سود آن ۷۹ درصد بوده است. تحلیل‌گران بازار با توجه به موفقیت این شرکت کره‌ای در بازار تلفن‌های هوشمند، رشد درآمد سامسونگ در ماه‌های پیش‌رو را پیش‌بینی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات