از کابل USB نوع C وان پلاس ۲ برای شارژ دیگر ابزارها استفاده نکنید

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا برای شما هم پیش آمده که شارژر گوشی هوشمند خود را فراموش کرده و از شارژر دیگری استفاده کرده‌اید. به تازگی  بنسون لیونگ از اعضای تیم پیکسل گوگل اعلام کرده که بهتر است برای حفظ ایمنی از کابل USB نوع C وان پلاس ۲ برای اتصال بین ابزارهای هوشمندی که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند با پاور بانک‌ها، هاب‌ها و غیره استفاده نکنید.
تبلیغات

حدود دو هفته پیش بنسون لیونگ یکی از مهندسان سخت افزار گوگل از تیم پیکسل بررسی کابل‌ها و آداپتورهای USB نوع C را که در آمازون به فروش می رسند، آغاز کرد. همانطور هم که انتظار داشتیم، او به این نتیجه رسید که تمام USB‌های نوع C مثل هم ساخته نشده‌اند و این ممکن است به دستگاه‌های کاربران آسیب برساند.

لیونگ در پستی که در گوگل پلاس گذاشته هشدار داده است که کابل USB‌ نوع C که به همراه وان پلاس ۲ عرضه می‌شود ممکن است به سایر دستگاه‌ها آسیب بزند. وان پلاس ۲ جزو اولین گوشی‌های هوشمندی بود که به USB‌های نوع C مجهز شد. با این حال یک نکته در مورد این گوشی هوشمند اهمیت زیادی دارد و آن هم این است که به دلیل عدم بهره بردن از کنترلر مناسب، وان پلاس ۲ از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. 

لیونگ به این نتیجه رسید که کابل USB نوع C و اداپتوری که وان‌پلاس  در حال حاضر می‌فروشد شامل مقاومت‌های غیر استاندارد است. بنابراین اگر شما از کابل USB‌ نوع C این شرکت برای اتصال ابزار هوشمندی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند به شارژر، پاور بانک یا یک هاب استفاده کنید، خطر آسیب دیدن وسایل شما وجود دارد.

به این دلیل است که لیونگ پیشنهاد می‌کند که از کابل USB‌ نوع C وان پلاس برای سایر دستگاه‌ها بخصوص کروم بوک پیکسل و گوشی‌های هوشمند دیگر از جمله نکسوس‌های جدید استفاده نکنید چرا که در این صورت احتمال آسیب دیدن پاور بانک یا هاب شما وجود دارد.  البته استفاده از این کابل به همراه گوشی وان پلاس ۲ آسیبی به سایر دستگاه‌های شما نمی‌زند چرا که این گوشی هوشمند از قابلیت  شارژ سریع بهره نمی‌برد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات