ارائه ابزار تبدیل اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز ۱۰ به تعویق افتاد

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانسی که دی ماه سال گذشته برگزار کرد، ارائه‌ی ابزار‌هایی را وعده داد که امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ را ممکن می‌کرد. حال ردموندی‌ها تایید کرده‌اند که ارائه‌ی این ابزار با تاخیر روبرو شده است.
تبلیغات

 مایکروسافت در جریان کنفرانس ویندوز ۱۰ خود، به این موضوع اشاره کرد که از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند تا با ابزارهایی که این کمپانی در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد، اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای استفاده در ویندوز ۱۰ آماده کنند. این ابزار که Project Astoria نام دارد هنوز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نگرفته است. ردموندی‌ها تاخیر در ارائه‌ی این سرویس را تایید کرده‌اند. آسترویا بخشی از پروژه‌ی عظیم مایکروسافت به منظور تبدیل اپلیکیشن‌های تحت وب، اندروید و آی او اس به منظور استفاده در ویندوز ۱۰ مایکروسافت است. بسیاری از توسعه‌دهندگان از اینکه مایکروسافت هنوز این ابزار را در اختیار آن‌ها قرار نداده، شکایاتی را مطرح می‌کنند؛ هرچند مایکروسافت تاکنون اشاره‌ی مستقیمی به وضعیت پروژه نکرده است، ولی فروم مربوط به پروژه‌ی آسترویا اخیرا غیرفعال شده و مایکروسافت زیر-سیستم مربوط به اندروید را از آخرین نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل نیز حذف کرده است. این اقدامات را می‌توان به عنوان شاهدی بر این ادعا که مایکروسافت درصدد کنار گذاشتن این پروژه است، مطرح کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده Android Bridge در حال حاضر یک امولاتور بوده و این پروژه در همین مرحله نیز با مشکلاتی بسیاری دست به گریبان است. در مورد ابزاری که مایکروسافت برای ترجمه‌ی اپلیکیشن‌های iOS تدارک دیده، مشکلات دیگری وجود دارد. پروژه‌ی مورد نظر نیز Project Islandwood نام دارد. توسعه‌دهندگان برای انتقال اپلیکیشن‌های خود به ویندوز ۱۰ باید کد آن‌ها را در این ابزار تغییر داده و آن را از دوباره کامپایل کنند. البته این پروژه در عمل موفق بوده و شماری از اپلیکیشن‌های iOS از این طریق برای ویندوز ۱۰ آماده شده‌اند. با توجه به اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید برای iOS نیز توسعه داده شده‌اند، احتمالا مایکروسافت چنین نتیجه گرفته که دیگر نیازی به پروژه‌ی آسترویا برای آماده سازی اپلیکیشن‌های اندروید به منظور استفاده در ویندوز ۱۰ نیست.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات