ایسوس در سال ۲۰۱۶ دستگاه واقعیت افزوده خود را عرضه خواهد کرد

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
ایسوس به تازگی اعلام کرده است که در حال ساخت یک دستگاه واقعیت افزوده است و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این محصول را برای سال آینده میلادی آماده عرضه کند.
تبلیغات

این روزها شرکت‌های بزرگی وارد عرصه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی شده‌اند. به تازگی جری شن، مدیرعامل شرکت تایوانی ایسوس از تلاش‌های این شرکت برای حضور فعال در زمینه واقعیت افزوده خبر داده است. ایسوس واقعیت افزوده را کاربردی‌تر از واقعیت مجازی می‌داند. هدست واقعیت افزوده مایکروسافت یکی از جدی‌ترین رقبای محصول جدید ایسوس خواهد بود. جری شن در بخشی از سخنان خود می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم واقعیت افزوده (AR) برای زندگی مردم در آینده بسیار مهم خواهد بود.

بر خلاف واقعیت مجازی، واقعیت افزوده به شما تصویر کاملا ساختگی نشان نمی‌دهد بلکه لایه‌هایی از المان‌های دیجیتال را به دنیای واقعی می‌افزاید. مایکروسافت با نمایش‌هایی که از هولولنز نشان داده، علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. هولولنز از مشکلاتی همچون ابعاد بزرگ و قیمت بالا رنج می‌برد، این محصول ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و سال آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. شرکت ایسوس به لپتاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های مقرون به صرفه مشهور است و به همین دلیل گران قیمت بودن محصول واقعیت افزوده‌ی این شرکت دور از انتظار به نظر می‌رسد.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان استفاده از واقعیت افزوده نسبت به واقیعت مجازی سودمندتر خواهد بود. نظر شما در مورد ورود ایسوس به رقابت با هولولنز چیست؟ آیا واقعیت افزوده را سودمند می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات