بزرگترین واحد ذخیره‌‌‌‌‌‌ی نیروی جهان با بهره گیری از باتری خودروهای الکتریکی

سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که خودروهای الکتریکی در حال ورود به زندگی بشر هستند مشکلات جدید ناشی از این خودروها نیز اندک اندک در حال ظهور هستند. برای نمونه خلاص شدن از دست باتری‌‌‌‌‌‌های قدیمی این خودروها مشکلی است که پیشتر برای خودروهای بنزینی وجود نداشت.
تبلیغات

غول خودروسازی Daimler در همکاری با Mobility House, GETEC و Remondis برای حل مشکل خلاصی از باتری‌های قدیمی خودروهای الکتریکی، تصمیم به ساخت واحد ذخیره‌‌‌‌‌‌ی نیروی ۱۳ مگاواتی گرفتند که در واقع از باتری‌‌‌‌‌‌های مستعمل خودروهای الکتریکی ساخته شده است. این شرکت‌‌‌‌‌‌ها فرایند بازیابی و استفاده مجدد از این باتری‌‌‌‌‌‌ها را طراحی کرده‌اند و شرکت دایملر نیز با فراهم کردن خودروهای با گارانتی باتری ۱۰ ساله پس از اتمام عمر آن‌‌‌‌‌‌ها باتری‌‌‌‌‌‌های مورد نیاز این واحد ذخیره‌ی نیرو را تامین می‌‌‌کند. در واقع حتی پس از ده سال کارکرد نیز این باتری‌‌‌‌‌‌ها هنوز توان کارکرد مناسبی را حفظ کرده‌اند که می‌‌‌توانند تا ۱۰ سال دیگر نیز در این سامانه به کارکرد مفید خود ادامه دهند.

daimler partners energy storage 2 7ce5d

این نقشی است که اکنون نیروگاه‌‌‌‌‌‌های سوخت فسیلی آن را بر عهده دارند و با طرح جدیدی که به کمک باتری‌‌‌‌‌‌های نو در خودروهای الکتریکی امکان پذیر شده است می‌‌‌توان برای انقلاب بعدی در عرصه‌‌‌‌‌‌ی انرژی آماده شد و با بهره‌گیری از این واحد‌‌‌‌‌‌های ذخیره نیرو، هزینه توسعه‌‌‌‌‌‌ی خطوط انتقال و تبدیل نیرو را نیز کاهش داد.

این واحد ذخیره نیرو تا سال ۲۰۱۶ به مرحله‌‌‌‌‌‌ی نهایی رسیده و به شبکه‌‌‌‌‌‌ی برق متصل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات