با نصب اپلیکیشن DreamLab، گوشی اندرویدی خود را در درمان سرطان شریک کنید

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از قدرت پردازشی گجت‌ها تحت بستر اینترنت، موضوعی است که شماری از کمپانی‌ها و نهادها با معرفی اپلیکیشن‌های مخصوص سعی در بکارگیری آن در راستای انجام کارهای عام‌المنفعه دارند. مثلا می‌توان به اپلیکیشن DreamLab برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی اشاره کرد که سعی در استفاده از قدرت این گوشی‌ها برای درمان سرطان دارد.
تبلیغات

انستیتو تحقیقات درمانی گارون در استرالیا اپلیکیشنی را برای گجت‌های مبتنی بر اندروید معرفی کرده که هدف از آن بهره‌گیری از قدرت پردازشی این گجت‌ها در جهت انجام پردازش‌های مورد نیاز به منظور درمان بیماری سرطان است.

در صورتی که گوشی هوشمند اندرویدی در حالت شارژ حداقل ۹۵ درصدی باشد، اپلیکیشن دریم‌لب کار خود را در ساعات پس از نیمه شب و زمانی که کاربر خواب است، آغاز می‌کند. این اپلیکیشن با دانلود کردن مساله و حل بخشی از مسائل موجود به منظور درمان بیماری سرطان، پس از حل مشکل مورد نظر آن را در سرور اصلی آپلود می‌کند. در صورتی که هزاران گوشی‌ هوشمند در ساعات مشخصی از شبانه‌روز این کار را انجام دهند، قدرت پردازشی عظیمی در اختیار انستیتو قرار خواهد گرفت که می‌تواند با سرعت بالایی به پردازش اطلاعات خود بپردازد.

هدف این انستیتو برای عرضه‌ی این اپلیکشن و انجام محاسبات، استفاده از بار پردازشی بیشتر به منظور تسریع در حل مسائلی است که در صورت دست یافتن به پاسخ از طریق آن‌ها، می‌توان به نتایج بهتری در خصوص درمان سرطان دست یافت.

یکی از چالش‌های این اپلیکیشن میزان داده‌ای است که کاربران برای دریافت و آپلود مسائل مورد نظر تخصیص خواهند داد. در واقع این اپلیکیشن امکان تعیین پهنای باند مورد نظر به منظور دریافت و ارسال داده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. البته این انستیتو با توافقی که با اپراتور وودافون انجام داده، این مشکل را تا حدودی حل کرده است، چراکه کاربران شبکه‌ی وودافون در صورت استفاده از این اپلیکشن، هزینه‌ای را بابت ارسال و دریافت داده‌های دریم‌لب پرداخت نخواهند کرد.

در صورتی که شما نیز علاقه دارید تا در این برنامه شرکت کنید، می‌تواند اپلیکیشن این انستیتو را از اینجا دانلود کنید. پیش از این اچ‌تی‌سی چنین پروژه‌ای را برای بکارگیری قدرت پردازشی گوشی‌های خود مورد استفاده قرار داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات