کاهش فروش ۱۲/۶ درصدی تبلت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
این روزها بازار فروش تبلت برخلاف گذشته رونقی ندارد و با روند نزولی همراه شده و تمام کمپانی‌ها در این حوزه شاهد کاهش فروش در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ بوده‌اند. گزارش منتشر شده توسط IDC نشان از این دارد که این کاهش فروش به بیش از ۱۲.۶ درصد در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی رسیده است.
تبلیغات

براساس گزارش جدید منتشر شده توسط IDC، میزان فروش تبلت‌ها در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با کاهش ۱۲.۶ درصدی همراه بوده که این کاهش فروش گریبان تمام کمپانی‌های فعال در این حوزه را گرفته و حتی اپل نیز در زمینه‌ی فروش تبلت دچار مشکل شده‌ است. حتی پس از معرفی آیپد پرو اپل نیز شایعاتی منتشر شده که نشان از پایین بودن فروش به دلیل وجود مشکلات در فرآیند تولید دارد.

همانطور که اشاره کردیم این کاهش فروش گریبان تمام بازیگران بازار را گرفته است، بطوریکه در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی تولیدکنندگان شاهد کاهش فروش تبلت با رقم بیش از ۱۲.۶ درصدی بوده‌اند که به این ترتیب میزان فروش این دستگاه‌ها در مجموع بیش از ۴۸.۷ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

TabletInt

اپل در حال حاضر همچون گذشته بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی تبلت به شمار می‌رود. این کمپانی با عرضه‌ی بیش از ۹.۹ میلیون دستگاه تبلت به بازار که شامل ۲۰.۳ درصد از بازار تبلت‌ها می‌شود، عنوان نخست را در اختیار دارد. در رتبه‌ی بعدی، سامسونگ بزرگ‌ترین رقیب کاپرتینویی‌ها به شمار می‌رود که ۱۶.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این کمپانی کره‌ای موفق شده تا در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی بیش از ۸ میلیون دستگاه تبلت روانه‌ی بازار کند.

لنوو، ایسوس و هواوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سهم هر یک از این سه کمپانی به ترتیب ۶.۳، ۴ و ۳.۷ درصد است. با نگاهی به جدول زیر می‌توان به روشنی دید که میزان فروش کمپانی‌هایی نظیر هواوی و لنوو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. این افزایش در مورد هواوی کاملا محسوس است، چراکه رشد فروش این کمپانی چینی که در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند نیز موفق به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی در سال جاری شده، بیش از ۱۴۷ درصد است. نتیجه‌ی چنین افزایش فروشی در بازار تبلت‌ها باعث دوبرابر شدن سهم هواوی از بازار شده است.

نظر شما در مورد بازار تبلت‌ها و آینده‌ی این حوزه چیست؟ آیا تولید محصولات هیبریدی یا دو در یک می‌تواند راه‌حلی برای فرار از فروش پایین باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات