پردازنده کرین 950 و گوشی میت 8 هواوی ۱۴ آبان معرفی خواهند شد

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
امروز دعوتنامه‌ای از سوی شرکت هواوی در یکی از شبکه‌های اجتماعی دیده شد که خبر از برگزاری رویدادی در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) از سوی این شرکت می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پردازنده‌ی کرین به همراه تاریخ ۵ نوامبر به وضوح در دعوتنامه‌ی جدید هواوی  قابل مشاهده هستند. کرین ۹۵۰ بالارده‌ترین چیپست ساخت هواوی خواهد بود که گفته می‌شود به ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex-A72 با حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته پردازشی Cortex-A53‌ به همراه پردازشگر گرافیکی Mali T-880 مجهز خواهد بود. این چیپ از ۴ گیگابایت رم LPDDR4،  دوربین پشتی ۴۲ مگاپیکسلی و Cat.10 LTE پشتیبانی می‌کند.

کرین ۹۵۰ همان چیپی است که پیش از این در بنچمارک Geekbench امتیاز بالاتری نسبت به اکسینوس ۷۴۲۰ بدست آورده بود. کرین ۹۵۰ امتیاز ۶۰۹۶ را در حالت چند هسته‌ای و امتیاز ۱۹۰۹ را در تست تک‌هسته‌ای بدست آورده بود و این در حالی است که امتیاز اکسینوس ۷۴۲۰ در این‌تست‌ها به ترتیب ۴۹۷۰ و ۱۴۸۶ است. کرین ۹۵۰ توسط شرکت TSMC و تحت فرایند ۱۶ نانومتری تولید شده است. 

همچنین انتظار می‌رود گوشی هوشمند میت 8 نیز در این مراسم معرفی شود. به نظر می‌رسد هواوی در انتظار آماده شدن کرین ۹۵۰ بوده تا از آن در میت ۸ خود استفاده کند. انتظار می‌رود میت ۸ به نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، ۳ گیگابایت رم و نسخه‌ی دیگری با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۴ گیگابایت رم باشد. دوربین ۲۱ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۸ یا ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلویی این گوشی هوشمند تعبیه خواهند شد. همچنین گفته می‌شود باتری پر ظرفیت بالای ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز برای این فبلت در نظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم میت 8 با  قیمت ۵۲۰ دلاری و نسخه ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم با قیمت ۶۱۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات