زاکربرگ: ۱۵ میلیون نفر در سراسر دنیا از طریق Internet.org به اینترنت دسترسی دارند

پنج‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
Internet.org، پروژه‌ی اینترنت رایگان فیسبوک است که انتظار می‌رود تحول عظیمی در فضای مجازی ایجاد کند.
تبلیغات

مارک زاکربرگ در جریان برگزاری مراسم Townhall در هند، به نکات جالبی در مورد پروژه‌ی اینترنت رایگان فیسبوک می‌پردازد.

طبق گفته‌ی مارک زاکربرگ، Internet.org، پروژه‌ی بحث برانگیز اینترنت رایگان فیسبوک، اکنون میزبان ۱۵ میلیون نفر از سراسر دنیا است؛ افرادی که در غیاب این پروژه از وجود اینترنت بی بهره خواهند بود. تعداد کاربران پروژه‌ی یاد شده در هندوستان به یک میلیون نفر رسیده است، این در حالیست که تنها یک سال از ورود این پروژه به هندوستان می‌گذرد.

اگرچه در حال حاضر ۱۳۰ میلیون نفر از جمعیت هندوستان عضو شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک هستند، اما در حدود یک میلیارد نفر از جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی ندارند. در مقیاس جهانی تعداد افراد محروم از اینترنت بالغ بر چهار میلیارد نفر است.

Mark Zuckerberg Taj Mahal

فیسبوک ماه گذشته تغییرات خوبی را در Internet.org اعمال کرد و عنوان این پروژه به Free Basics تغییر یافت، توسعه دهندگان بیشتری به آن دسترسی یافتند و خدمات و سرویس‌های بیشتری نیز به آن اضافه شد. زاکربرگ می‌گوید Net Neutrality اصل مهمی برای فیسبوک محسوب می‌شود. وی می‌افزاید نیمی از کسانی که سرویس رایگانی را امتحان می‌کنند به تدریج به مشتریان دائمی سرویس‌های اینترنتی بدل می‌شوند.

اما وی در ادامه می‌گوید:

کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند، قادر به درخواست اینترنت آزادتری نیز نخواهند بود.

روز چهارشنبه زلزله‌ای با شدت ۷.۵ ریشتر هندوستان را به لرزه در آورد. در این شرایط فیسبوک این امکان را برای ۳ میلیون نفر فراهم کرده تا سلامت خود را اعلام کنند. همچنین در حدود ۱.۵ میلیون نفر نیز از این طریق از سلامت دوستان و خانواده‌ی خود مطلع شدند.

مارک زاکربرگ می‌گوید:

با فناوری می‌توان به دنیا توانایی‌های فوق العاده‌ای بخشید. آکیلیس به کاربران امکان سفر به هر نقطه‌ای از دنیا را می‌دهد، اما این تنها شروع کار است. شما می‌توانید برای شبیه‌سازی شرایط فضا، زیر آب یا بی وزنی، میزان جاذبه را تغییر دهید. در آینده‌ای نزدیک قادر خواهیم بود تا به کمک یک هدست به هرنقطه‌ای از دنیا سفر کنیم.

همچنین زاکربرگ تایید کرد که فیسبوک به دنبال راهکاری برای جلوگیری از ارسال دعوت‌نامه‌های مکرر بازی Candy Crush است. وی به برنامه Amber Alert فیسبوک نیز اشاره کرد؛ برنامه‌ای که امسال با هدف پیدا کردن کودکان گمشده در آمریکا اجرا شد. تا کنون آن‌ها به کمک این برنامه قادر به پیدا کردن یک کودک شده‌اند. زاکربرگ امیدوار است که این برنامه در مقیاس جهانی نیز گسترش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات