سامسونگ در پی رفع مشکل داغی بیش از حد اسنپدراگون ۸۲۰ است

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اگر فکر می کنید کوالکام با معرفی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ برمشکلات به وجود آمده ناشی از داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ فائق آمده، باید دراین مورد تجدید نظر کنید.
تبلیغات

کوالکام با معرفی اسنپدراگون ۸۲۰ و تمرکز بر نقاط قوت این پردازنده توانست بار دیگر نظر سامسونگ را جلب کند. اما شایعات منتشر شده حاکی از این هستند که تراشه‌ی جدید نیز از مشکل داغ شدن بیش از حد رنج می برد؛ با این وجود به نظر می‌رسد سامسونگ این بار به جای روی برگرداندن از کوالکام، قصد کمک به این شرکت را دارد. بدنامی اسنپدراگون ۸۱۰ نیز با شایعاتی از این دست شروع شد؛ شایعاتی که سامسونگ را در جلب نظر کاربران به تراشه‌ی اکسینوس بکار رفته در گلکسی اس۶ بسیار یاری رساند.

اما اکنون به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد استفاده از تراشه‌ی جدید کوالکام در پرچمدار نسل بعد خود را دارد. حتی خبرها حاکی از این هستند که سامسونگ در تلاش برای یاری رساندن به کوالکام در جهت رفع مشکل داغی بیش از حد این پردازنده است. آیا تعهد سامسونگ به استفاده از تراشه‌ی جدید کوالکام در گلکسی اس۷ این شرکت را دچار مشکل خواهد کرد؟ این امر کمی دور از ذهن است؛ چرا که طبق شایعات، سامسونگ نسخه‌ای از گلکسی اس۷ را با پردازنده‌ی اکسینوس روانه‌ی بازار خواهد کرد.

طبق ادعای سم موبایل، سامسونگ انگیزه‌های دیگری برای موفقیت اسنپدراگون ۸۲۰ دارد؛ کوالکام به دلیل مشکلاتی در فرآیند ساخت ۲۰ نانومتری TSMC، از فناوری ۱۴ نانومتری FinFET سامسونگ در فرآیند ساخت پردازنده‌ی جدید خود بهره می‌برد. موفقیت اسنپدراگون ۸۲۰ باعث فروش بیشتر گلکسی اس۷ و افزایش اعتبار سامسونگ در صنعت سیلیکون خواهد شد. همچنین سامسونگ می‌تواند از تجربه‌ی کسب شده، در ساخت تراشه‌های ۱۴ نانومتری اکسینوس نیز استفاده کند.

نظر شما چیست؟ آیا نقش سامسونگ در فرآیند ساخت اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند موفقیت این پردازنده را تضمین کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات