سونی تایید کرد که می‌خواهد بخش تولید سنسور دوربین توشیبا را تصاحب کند

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی در مورد خرید بخش تولید سنسور کمپانی سونی مطرح شده بود. حال سونی اعلام کرده که در حال مذاکره برای خرید بخش تولید سنسور‌های CMOS توشیبا است تا از این طریق پتانسیل کمپانی در این بخش تقویت شود. در حال حاضر بخش تولید سنسور دوربین، سودده‌ترین حوزه‌ی فعالیت سونی است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سونی، این کمپانی در حال انجام مذاکرات برای در اختیار گرفتن بخش تولید سنسور‌های مورد استفاده در دوربین‌ها است. سونی تایید کرده که تمام کارکنان، تجهیزات و کارخانه‌ی توشیبا در شهر ایتا در ژاپن را مال خود خواهد کرد. انتظار می‌رود توافق بین دو کمپانی تا پایان سال جاری میلادی محقق شده و این کارخانه تا پایان سال مالی ۲۰۱۶ بصورت تمام و کمال در اختیار سونی قرار گیرد. هنوز اطلاعاتی در رابطه با جزئیات توافق از قبیل قیمت تعیین شده برای انجام این خرید، منتشر نشده است.

سونی در راستای اجرای برنامه‌ی بازسازی خود، در نظر دارد تا بخش سودآور تولید سنسورهای تصویری مورد استفاده در دوربین‌ها را به یک بخش مستقل زیر نظر سونی تبدیل خواهد کرد. این بخش Sony Semicondutor نام خواهد داشت. پس از عقد قرارداد با توشیبا، این بخش از کمپانی نیز به زیر پرچم شاخه‌ی جدید سونی خواهد رفت. سونی در پی آن است تا با انجام تغییرات زیرساختی، وضعیت کمپانی را از نظر تخصیص منابع مالی، بهبود بخشد.

بخش تولید سنسورهای تصویری سونی، از جمله‌ی مواردی است که سونی را سرپا نگه داشته است. کمپانی ژاپنی در بازار گوشی‌های هوشمند وضعیت چندان مطلوبی ندارد و از این‌رو سونی در پی آن است تا با تقویت بخش تولید سنسورهایش، به شکوفایی این بخش کمک کند. اپل یکی از مشتریان اصلی سنسورهای سونی است. در کنار کاپرتینویی‌ها، شیائومی و گوگل نیز از جمله‌ی مشتریان اصلی محصولات سونی است. در کنار بازار سنسورهای دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، سونی بازار سنسورهای دوربین‌هایی با قابلیت تعویض لنز، نظیر آنچه که نیکون روانه‌ی بازار می‌کند را در اختیار گرفته است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات