تماشا کنید: سخنرانی مارک زاکربرگ به زبان چینی در یکی از دانشگاه‌های پکن

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
چندی است که مارک زاکربرگ در حال مطالعه‌ی زبان چینی است و آخرین سخنرانی وی نشان از این دارد که زاگربرگ، پیشرفت‌های خوبی را در مورد یادگیری این زبان پیچیده داشته، چراکه وی در جریان حضورش در یکی از دانشگاه‌های چین، ۲۰ دقیقه به زبان چینی سخنرانی کرده است.
تبلیغات

مارک زاکربرگ در جریان آخرین حضورش در چین، نشان داده که در مورد یادگیری زبان چینی، پیشرفت‌ بسیار خوبی داشته است. مدیرعامل غول شبکه‌های اجتماعی جهان طی سفر به چین و شرکت در یک گردهمایی، روی سن رفت و ۲۰ دقیقه برای حضار به زبان چینی صحبت کند.

زاکربرگ اکتبر سال گذشته نیز در یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ در چین شرکت کرده بود. وی در طول این جلسه نیز از دانش آن زمان خود برای صحبت به زبان چینی استفاده کرد، اما سخنرانی اخیر زاکربرگ به زبان چینی نشان از این دارد که وی پیشرفت‌های زیادی را در خصوص تکلم به زبان چینی داشته است. در واقع داشتن انگیزه برای یادگیری یک زبان بسیار سخت و پیجیده توسط مدیرعامل و موسس یک کمپانی چندین میلیارد دلاری، بسیار تحسین برانگیز بوده و نشان از این عطش زاکربرگ برای دست یافتن به موقعیت‌های بهتر و همچنین یادگیری دارد. سال گذشته بسیاری طرز سخن گفتن زاکربرگ را بسیار شبیه به یک کودک هفت ساله‌ی چینی عنوان کردند، اما سخنرانی اخیر زاکربرگ نشان از مداومت وی برای یادگیری زبان چینی دارد.

بسیاری از کارشناسان و افرادی که ملیتی چینی داشته و به این زبان آشنا هستند، پیشرفت زاکربرگ را بسیار خوب عنوان می‌کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این افراد، دامنه‌ی لغات زاکربرگ نیز نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته است. البته این افراد به نقاط ضعف موجود نیز اشاره کرده‌اند که برای مثال می‌توان به وجود مشکلاتی در تن صدای زاکربرگ اشاره کرد.

تلاش‌های زاکربرگ برای آشنایی هر چه بیشتر با زبان چینی را باید سیاستی در جهت آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور خواند. یقینا زاکربرگ نیز همچون سایر کمپانی‌ها، این کشور را دارای پتانسیل بالایی برای فیس‌بوک می‌بیند.

لینک دانلود

ورای تحسین تلاش‌های زاکربرگ برای یادگیری چنین زبانی، باید این سخنرانی را نیز از منظر دیگر مورد بررسی قرار داد و آن چیزی جز بازاریابی و ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان نیست که یقینا اثر بخشی آن با دیدن تلاش مدیرعامل این کمپانی بیشتر خواهد شد. سیاست‌های مدیرانی نظیر زاکربرگ الگوی خوبی برای افرادی است که یادگیری زبان انگلیسی برای آن‌ها سخت و طاقت فرسا است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات