اپل یکی از متخصصان انویدیا در زمینه‌ توسعه هوش مصنوعی خودروهای هوشمند را به استخدام خود درآورد

یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل، جاناتان کوهن، مدیر توسعه‌ی نرم‌افزار یادگیری عمیق انویدیا را به استخدام خود درآورد. این خبر با تغییراتی که کوهن در حساب کاربری لینکداین خود ایجاد کرد، فاش شد.
تبلیغات

جاناتان کوهن، مدیر توسعه‌ی نرم‌افزار مبتنی بر یادگیری عمیق انویدیا بود که بنابر اطلاعات منتشر شده از این پس در اپل به کار خود ادامه خواهد داد. ریکد با مشاهده‌ی تغییرات در حساب کاربری لینکداین کوهن، این خبر را فاش کرده است. یادگیری عمیق، شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که با بهره‌گیری از روش‌های توسعه داده شده مبتنی بر این فناوری، قادر است این توانایی را در اختیار رایانه‌ها قرار دهد تا الگوهای موجود در پیرامون را شناسایی کرده و آن‌ها را همچون انسان‌ها طبقه بندی کند. انویدیا یادگیری ماشین را در سیستم درایو پی‌ایکس خود مورد استفاده قرار داده که بخشی از آن به سیستم هوشمند رانندگی در خوردوهای خودران ارتباط دارد.

کوهن در حساب کاربری لینکداین اشاره‌ای به پست خود نکرده و تنها به ذکر این نکته که در حوزه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار فعالیت می‌کند، بسنده کرده است. کوهن در انویدیا پست‌های مختلفی را در دست داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به محقق ارشد تحقیقات تا مدیر بخش توسعه‌ی نرم‌افزار مبتنی بر یادگیری عمیق اشاره کرد. کوهن در سال ۲۰۰۸ وارد انویدیا شده بود. وی همچنین سابقه‌ی همکاری برای توسعه‌ی پلتفرم CUDA را نیز در کارنامه دارد. پلتفرم CUDA برای بهره‌گیری از قدرت سخت‌افزار پردازنده‌های گرافیکی انویدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد.

ریکد به این موضوع اشاره کرده که اپل از یادگیری عمیق در سیری و نقشه‌های اپل استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا داشته‌های کوهن در زمینه‌ی خودروهای هوشمند توسط اپل مورداستفاده قرار خواهد گرفت یا خیر. در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید که کوهن در حال تشریح پلتفرم درایو پی ایکس در CES سال جاری است.

لینک دانلود

چندی است که شایعات متعددی در خصوص کار روی خودروهای خودران توسط اپل منتشر شده است. براساس اطلاعات ارائه شده اپل دیدارهایی را نیز با سازمان‌های ایالتی رسیدگی به ترافیک و جاده‌های کالیفرنیا به منظور گفتگو در خصوص قوانین مرتبط با خودروهای هوشمند داشته است. این اولین باری نیست که متخصصی با داشتن سابقه در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های هوشمند خودروها راهی اپل می‌شود. پیش از این نیز متخصصانی از کمپانی‌هایی نظیر تسلا، فورد، جنرال موتورز و A123 Systems به استخدام اپل درآمدند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا در آینده‌ی نزدیک شاهد رونمایی از خودروی هوشمند اپل خواهیم بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات