عملکرد پنج ساله‌ی مایکروسافت در کسب و کار موبایل در قالب یک نمودار

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت با ارائه‌ی ویندوز ۱۰ و معرفی محصولاتی چون لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال، به آرامی سعی در خروج از وضعیت بحرانی چند ساله‌ی خود در بازار موبایل دارد. بزرگ‌ترین مشکل مایکروسافت در آن زمان، اوج‌گیری آیفون و اندروید بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود؛ آن‌ها ردموندی‌های بی دفاع آن سال‌ها را آماج حملات خود قرار داده بودند.
تبلیغات

از حدود پنج سال پیش تاکنون مایکروسافت به موفقیت چشمگیری در بازار موبایل دست نیافته، همان‌طور که نمودار هم نشان می‌دهد، سهم مایکروسافت از زمان عرضه‌ی ویندوزفون ۷ تاکنون در حدود ۳ درصد باقی مانده است. ویندوزفون ۷ با هدف جایگزینی ویندوز موبایل معرفی شد؛ پلتفرمی که در آن زمان بعد از سیمبین و سیستم‌عامل بلک‌بری، در جایگاه سوم ایستاده بود.

اگرچه گزارش مالی جدید مایکروسافت نشان از وضعیت مساعد این شرکت دارد، اما کماکان کسب‌و‌کار موبایل نقطه‌ضعف ردموندی‌ها محسوب می‌شود. در آمد مایکروسافت از بازار موبایل نسبت به سال قبل سقوطی ۵۴ درصدی داشته که این امر منجر به کاهش تعداد مدل‌های تولیدی توسط آن‌ها از زمان تملک نوکیاست.

microsoft global smartphone market share

آیا مایکروسافت با ویندوز ۱۰ می‌تواند اوضاع را به سود خود تغییر دهد؟ نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات