جک دورسی برای تشویق، بخشی از سهام خود را در توییتر به کارمندان واگذار می‌کند

جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با در دست گرفتن امور در توییتر توسط جک دورسی، حجم اخبار منتشر شده در مورد این شبکه‌ی اجتماعی که برگرفته از تغییرات اعمال شده توسط دورسی است، بسیار افزایش یافته است. دورسی در آخرین اقدام، از واگذاری یک سوم از سهام خود به کارکنان توییتر خبر داده است.
تبلیغات

جک دورسی، مدیرعامل جدید توییتر است که درصدد بهبود وضعیت این شبکه‌ی اجتماعی است. خرید سهام توییتر توسط افرادی نظیر استیو بالمر و همچنین انتساب امید کردستانی به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی توییتر نشان از این دارد که دورسی در مسیر درستی حرکت می‌کند. یکی از سیاست‌هایی که دورسی در توییتر آن را پیاده کرد، تعدیل بخشی از نیروهای کمپانی بود که تا حدودی وجهه‌ی مدیرعامل کمپانی را تحت تاثیر قرار داد. حال دورسی تصمیم گرفته تا بخشی از دارایی‌های خود را برای پشتیبانی از کارکنان توییتر، به آن‌ها هدیه دهد. براساس توییتی که دیروز توسط دورسی منتشر شد، وی اعلام کرده که یک سوم از سهام خود در توییتر را بین کارکنان کمپانی تقسیم خواهد کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده دورسی بیش از ۲۲ میلیون سهم در توییتر دارد که یک سوم از این میزان نزدیک به یک درصد از کل سهام کمپانی را شامل می‌شود. برای درک بهتر این عدد  بهتر است بدانید که استیو بالمر با در اختیار داشتن ۴ درصد سهام، دومین سهامدار بزرگ توییتر است. دورسی لقب سومین سهامدار توییتر را در اختیار داشت که با این اقدام، احتمالا شاهد تغییرات در رتبه‌ی وی خواهیم بود. ارزش سهامی که دورسی به کارکنان توییتر انتقال خواهد داد، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است که نشان از علاقه‌ی وی برای ارتقا وضعیت توییتر دارد. وی در توییت دیگری از هدف خود برای واگذاری سهامش پرده برداشته است:

من ترجیح می دهم تا سهم کوچک‌تری از یک کمپانی بزرگ و موفق را در اختیار داشته باشیم، تا اینکه سهم بزرگی از یک کمپانی کوچک. من مطمئنم که می‌توانیم وضعیت توییتر را ارتقا دهیم.

همانطور که اشاره کردیم، جک دورسی به عنوان بخشی از سیاست‌های خود برای کاهش هزینه‌های کمپانی، بیش از ۸ درصد از کارکنان توییتر را اخراج کرد. واگذاری سهام قطعا می‌تواند به بهبود جایگاه وی در میان کارکنان کمک شایانی کند.

این برای دومین بار است که دورسی از دارایی‌های خود گذشته و بخشی از آن را واگذار می‌کند. پس از آنکه Square اعلام کرد که درصدد ورود به تالار بورس و عرضه‌ی عمومی سهام است، دورسی اعلام کرد که ۴۰ میلیون سهم خود از این کمپانی را برای امور خیریه واگذار خواهد کرد.

نظر شما در مورد عملکرد مدیرعامل جدید توییتر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات