گوگل اعلام کرد: سرویس Google Photos ماهانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

پنج‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تولد سرویس Google photos به پنج ماه پیش باز می‌گردد. گوگل به تازگی اعلام کرده است که این سرویس ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این میزان برای  یک سرویس نوپا یک پیروزی محسوب می‌شود. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سرویس Photos شرکت گوگل در حقیقت یک سرویس ذخیره‌سازی و اشتراک تصویر محسوب می‌شود که فضایی نامحدود برای ذخیره‌سازی تصاویر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این سرویس در قالب نسخه‌های اندروید، iOS و نسخه وب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و خوشبختانه گوگل با بروزرسانی‌های خوب در این پنج ماه به پیشرفت این سرویس کمک زیادی کرده است. این سرویس بر روی بیش ۱۰۰ میلیون گجت اندرویدی نصب شده است و جزء محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های iOS محسوب می‌شود. کار با این سرویس بسیار ساده است؛ گوگل در این سرویس توانسته بسیاری از ویژگی‌های سرویس‌هایی همچون Carousel در دراپ‌باکس، iCloud شرکت اپل و فلیکر یاهو را به صورت یک سرویس واحد در اختیار کاربران بگذارد.

رسیدن به این میزان از کاربر در این مدت کوتاه کار کوچکی نیست و قطعا یک شروع خوب برای Google Photos محسوب می‌شود. رقبای این سرویس در مدتی بسیار طولانی‌تر به این میزان از کاربر و محبوبیت رسیدند. حتی اینستاگرام نیز با وجود محبوبیت اولیه‌ی بالا نتوانست در کمتر از دو سال و نیم به این میزان از کاربر دست یابد. البته باید توجه کرد که در سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین تصویر، کاربران رغبت چندانی به تغییر سرویس خود ندارند. باید دید آیا گوگل می‌تواند نظر این کاربران را به سوی خود جلب کند یا خیر؛ به نظر می‌رسد تا به اینجا گوگل در این کار موفق بوده است.

گوگل اعلام کرده است که استفاده‌ی کاربران از آپلود خودکار سرویس Google Photos توانسته ۳۷۲۰ ترابایت از فضای گوشی‌های کاربران را برای مصارف دیگر آزاد نگاه دارد. گوگل همچنین به کمک الگوریتم دسته‌بندی خود می‌تواند تصاویر را شناسایی کند؛ گوگل به کمک همین قابلیت توانسته سه منظره‌ی کوه، ساحل و آسمان را به عنوان بیشترین تصاویر ثبت شده از مناظر طبیعی شناسایی کند. نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا تا به حال از Google Photos استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات