یاهو برای نمایش تبلیغات و نتایج جستجوی گوگل به توافق رسید

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش یاهو جزئیات مربوط به توافق با گوگل را که در راستای نمایش آگهی‌ها و نتایج جستجوی این کمپانی را از طریق موتور جستجوی یاهو است، منتشر کرد. گوگل نیازهای یاهو را در حوزه‌هایی نظیر الگوریتم‌های جستجو، جستجوی تصاویر و تبلیغات در جستجو تامین خواهد کرد.
تبلیغات

یاهو امروز از جزئیات توافق با گوگل در راستای همکاری در حوزه‌هایی نظیر تبلیغات و جستجو پرده برداشت. براساس اطلاعات ارائه شده، توافق این دو کمپانی که در واقع دو رقیب به شمار می‌روند، از ابتدای اکتبر در حال اجرا است. این همکاری تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی پابرجا خواهد ماند. البته تمام ترافیک جستجوی یاهو روانه‌‌‌ی گوگل نشده و یاهو براساس محتوای عبارات وارد شده برای انجام جستجو تصمیم خواهد گرفت تا از چه درگاهی برای یافتن نتایج مناسب استفاده کند.

یاهو اعلام کرده که این توافق در جهت بالا بردن انعطاف موتور جستجوی این کمپانی برای انتخاب بین تامین کنندگان نتایج جستجو و تبلیغات است. پس از این توافق، گوگل در کنار مایکروسافت دو کمپانی رقیبی خواهند بود که در کنار فناوری‌های جستجوی خود یاهو، محتوای مورد نیاز این کمپانی را تامین خواهند کرد.

یاهو در تلاش است تا درآمد خود را از طریق موتور جستجویش افزایش دهد، اما فناوری‌های مورد استفاده توسط این کمپانی برای ارائه‌ی نتایج جستجوی حاصل از عباراتی که در این موتور وارد می‌شود، برای اهداف تعیین شده توسط یاهو کافی نیست. براساس اطلاعات ارائه شده توسط comScore در آمریکا تنها ۱۲.۷ درصد از بازار جستجو در حوزه‌ی دسکتاپ‌ در اختیار یاهو است؛ این در حالی است که گوگل ۶۴ درصد از این حوزه را در اختیار دارد. یاهو می‌تواند از طریق همکاری با گوگل بخشی از درآمد این کمپانی را از طریق نمایش تبلیغات به خود اختصاص دهد.

یاهو اعلام کرده که همکاری با گوگل به هیچ وجه خطری برای همکاری این کمپانی یا مایکروسافت حساب نمی‌شود. در سال ۲۰۱۰ میلادی یاهو قراردادی ۱۰ ساله را برای همکاری با مایکروسافت را به امضا رسانده است. البته در ماه آوریل گذشته این دو کمپانی تبصره‌ای را به قرارداد خود اضافه کردند که براساس آن هر یک از طرفین می‌توانند با اعلام قبلی طی فرآیندی ۴ ماهه این همکاری را پایان دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات