پاسخ روابط عمومی وزارت ارتباطات در مورد اختلالات تلگرام

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
از شب روز سه‌شنبه شاهد اختلالات شدیدی در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام بودیم که باعث ایجاد این ذهنیت شده بود که امکان دارد این سرویس در ایران به دلیل ایجاد کانال‌ها غیراخلاقی فیلتر شده باشد. در ادامه می‌توانید جوابیه‌ی روابط عمومی وزارت ارتباطات در این خصوص را مطالعه کنید.
تبلیغات

روز چهارشنبه مدیر تلگرام و حساب کاربری رسمی این اپلیکیشن پیام‌رسان در توییتر اعلام کردند که مسئولان ایرانی باعث اختلال در عملکرد این سرویس شده‌اند. در این راستا روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرده است که این وزراتخانه اقدامی در راستای فیلترینگ تلگرام نکرده است.

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات، در پاسخ به این سوال ایسنا که «آیا از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای که مسئولیت فیلتر کردن سایت‌های غیرمجاز را برعهده دارد نامه‌ای در این رابطه به وزارت ارتباطات و بطور مشخص به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال شده است؟»، گفت:

تاکنون نامه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است.

البته این اولین باری نیست که شاهد اختلال در عملکرد این سرویس هستیم اما در گذشته هربار مسئولان تلگرام، نقص فنی را دلیل این اختلالات عنوان می‌کردند و این بار اولی بود که این مسئولان بحث فیلترینگ را به میان می‌کشیدند که البته هر گونه اقدامی در این راستا از سوی وزارت ارتباطات تکذیب شده است و در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد اختلالات تا حدود زیادی رفع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات