آمازون پتنت مربوط به یک عینک هوشمند را ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون پتنت یک هدست واقعیت مجازی یا به بیان بهتر یک عینک را به ثبت رسانده که با متصل کردن آن به تلویزیون و تبلت می‌توان محتوای در حال پخش را از طریق عینک مشاهده کرد.
تبلیغات

براساس گزارشی که در ریکد منتشر شده، آمازون پتنتی را در رابطه با یک عینک به ثبت رسانده که با اتصال آن به یک گجت دیگر مجهز به نمایشگر نظیر تلویزیون و تبلت، می‌توان محتوای در حال پخش را از طریق عینک مشاهده کرد. این قابلیت از طریق لنزی که در عینک تعبیه شده قابل استفاده است.

اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که با لمس بخش مشخصی از این عینک می‌توان بین محتوایی که در عینک پخش می‌شود و آنچه که می‌توان در دنیای واقعی دید، سوئیچ کرد. چنین قابلیتی پتانسیل استفاده از این عینک با قابلیتی نظیر آنچه که هولولنز در اختیار کاربران قرار می‌دهد را دارد؛ یعنی با استفاده از این عینک می‌توان تصاویر مجازی را در قالب دنیای واقعی و محیط واقعی مشاهده کرد.

مهم‌ترین ویژگی این عینک، بهره‌گیری از یک لایه‌ با قابلیت تغییر دادن شفافیت است. لایه‌ی مورد نظر قابلیت قرار گرفتن در حالت شفاف را داشته و می‌تواند در حالت دوم با مات شدن، محتوای دیگری را روی خود پیش روی دیدگان کاربر قرار دهد. تغییر شفافیت لایه‌ی مورد نظر در این عینک را می‌توان با یکبار لمس کردن تغییر داد.

Amazon 1

هنوز مشخص نیست که آمازون با بهره‌گیری از این پتنت در پی ارائه‌ی چه سرویسی است. این کمپانی در رابطه با پتنتی که به ثبت رسانده، اظهار نظر نکرده است.

در سال‌های اخیر بسیاری از کمپانی‌های سردمدار در حوزه‌ی فناوری در رابطه با هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت‌های افزوده سرمایه‌گذاری کرده و محصولات مختلفی را نیز روانه‌ی بازار کرده‌اند. برای مثال می‌توان به خرید آکیولس توسط فیس‌بوک با پرداخت بیش از ۲ میلیارد دلار اشاره کرد. مایکروسافت نیز سال گذشته هولولنز را معرفی کرد که قرار است در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود. سایر تولیدکنندگان نظیر سامسونگ، اچ‌تی‌سی و گوگل نیز محصولاتی را با ویژگی‌های متفاوت روانه‌ی بازار کرده‌اند.

گوگل پس از عرضه‌ی محصول گلس خود، هدست واقعیت مجازی کاردبورد را نیز روانه‌ی بازار کرد که البته یک محصول جدی و آنچنانی نیست. به نظر می‌رسد غول جستجو در پی آن است تا با احیا و برطرف کردن نقاط ضعف گوگل گلس، محصول پیشرفته‌ای را از دل پروژه‌ی Aura بیرون آورده و به بازار عرضه کند.

توئونگ گوین، تحلیل‌گر موسسه‌ی گارتنر در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

اغلب کمپانی‌ها وارد این حوزه شده‌اند و ورود آمازون به این وادی را نیز می‌توان فرصت مناسبی برای این کمپانی خواند؛ چراکه امکان سوئیچ کردن بین دو محیط قابلیتی است که می‌تواند مورد استقبال کاربران قرار گیرد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو حوزه‌ی بسیار نوپا در دنیای فناوری هستند که آینده‌ی تعامل کاربران با گجت‌ها را شکل خواهند داد.

در سال‌های گذشته بسیاری از تولیدکنندگان تلویزیون‌های سه بعدی موفق نشدند تا کاربران را به مجاب به استفاده از عینک برای تماشای محتوای سه بعدی کنند؛ چراکه خریداران علاقه‌ای به استفاده از عینک صرفا برای تماشای محتوای سه بعدی نداشتند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات