متخصصان مایکروسافت در پی افزایش عمر باتری‌ با روش‌ های نرم افزاری هستند

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
باتری از جمله‌ی ماژول‌های مهمی است که سرعت پیشرفت‌های صورت گرفته در طراحی و تولید آن در مقایسه با سایر کامپوننت‌های مورد استفاده در گجت‌های هوشمند بسیار کمتر است. متخصصان مایکروسافت درصدد افزایش عمر باتری‌های کنونی مورد استفاده هستند تا کاربران بتوانند زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد، از گجت خود استفاده کنند.
تبلیغات

این روزها باتری نقش مهمی در استقبال از یک گجت موبایل دارد. بسیاری از کمپانی‌ها در تلاشند تا در کنار سرمایه‌گذاری برای یافتن فناوری‌های بهتری به منظور استفاده در طراحی و تولید باتری‌ها، میزان مصرف را در گجت‌های خود به اندازه‌ای کاهش دهند تا کاربران بدون نیاز به اتصال شارژر، بتوانند گجت خود را برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار دهند. متخصصان مایکروسافت نیز بدین منظور در حال کار روی باتری‌های کنونی مورد استفاده هستند تا بلکه بتوانند عمر شارژدهی را بیش از پیش افزایش دهند.

وبلاگ مایکروسافت گزارشی را منتشر کرده که در آن نگاهی به روش‌های در دست اجرا توسط متخصصان مایکروسافت شده است. بنابر اطلاعات منتشر شده، متخصصان این کمپانی روش‌های نرم‌افزاری را برای افزایش عمر باتری در پیش گرفته‌اند و سعی دارند تا با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی نظر هوشمندسازی رایانه‌ها، مصرف باتری را بسیار کاهش دهند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که بزرگ‌ترین پیشرفت در زمینه‌ی باتری و افزایش عمر این ماژول از طریق توسعه و طراحی فناوری‌های جدید در بخش سخت‌افزار صورت می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم بسیاری از کمپانی‌ها در واحدهای تحقیقاتی خود در حال کار روی فناوری‌های جدیدی هستند که در صورت رسیدن این فناوری‌ها به مرحله‌ی تولید تجاری، شاهد انقلاب گسترده‌ای در زمینه‌ی باتری خواهیم بود. در مقابل مایکروسافت معتقد است که می‌توان با بهره‌گیری از کامپیوترهایی که امروزه به لطف نرم‌افزارها هوشمند‌تر شده‌اند، بهبودهایی را در مصرف باتری ایجاد کرد.

محققان مایکروسافت دستاوردهای خود را در این زمینه در جریان برگزاری سمپوزیم ACM که با رویکرد سیستم‌عامل‌ها برگزار خواهد شد، در اختیار سایرین قرار خواهند داد. ردموندی‌ها رویکرد خود را در مقاله‌ای با عنوان Software Defines Batteries تشریح خواهند کرد. متخصصان این کمپانی در حال حاضر پیش نمونه‌ای از آنچه را که توسعه داده‌اند، نمایش خواهند داد؛ هرچند هنوز محصول نهایی برای عرضه بصورت تجاری آماده نیست.

Softwarebattery

جولیا مینرشاگن، یکی از مهندسان مایکروسافت در تیم توسعه‌ی سرفیس‌های مایکروسافت در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

همه‌ی کاربران در پی استفاده از گجت‌هایی با باتری بسیار قدرتمند هستند. هرچند باتری‌های لیتیوم-یونی عملکرد بسیار مناسبی در مقایسه با سایر فناوری‌ها دارند، اما نمی‌توانند تمام نیازهای کاربران را در زمان کار با گجت‌ها پوشش دهند.سیستم باتری مبتنی بر نرم‌افزار که رویکرد در پیش گرفته شده توسط مایکروسافت است، روش بسیار خلاقانه‌ای را شامل می‌شود. در این سیستم چند نوع باتری مورد استفاده قرار گرفته که هریک برای انجام وظیفه در کاربردهای مختلفی بهینه شده است. در این روش سیستم‌عامل داده‌های مرتبط با الگوی استفاده‌ی کاربر را در اختیار این سیستم نرم‌افزاری قرار می‌دهد. برای مثال در این راهکار، سیستم‌عامل ویرایش یک فایل ویدیویی یا ویرایش یک فایل ورد را در اختیار سیستم مدیریت باتری قرار داده و این سیستم تصمیم می‌گیرد تا باتری مورد نظر را استفاده کند.همچنین در این سیستم از فناوری یادگیری ماشین نیز برای تشخیص الگوی استفاده‌ی کاربران از گجت بهره گرفته می‌شود. با استفاده از این روش، سیستم به منظور بهره‌وری بیشتر و بالا بردن عمر باتری، الگوی کاربر را یاد می‌گیرد.

با بهره‌گیری از این روش، اطلاعات مربوط به طریقه ی مصرف گجت توسط کاربر جمع آوری می‌شود. در کنار این داده‌ها، سیستم اطلاعات دیگری نظیر سایز و رزولوشن صفحه‌ی نمایش را نیز مورد استفاده قرار داده و بهترین روند برای مصرف باتری را در پیش می‌گیرد. در صورتی که از نظر سخت‌افزاری نیز پیشرفت‌هایی در زمینه ی ساخت باتری حاصل شود، ترکیب آن با رویکرد نرم‌افزاری مایکروسافت می‌تواند نتایج بسیار بهتری را به همراه داشته باشد.

انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک در گجت‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰، شاهد بهره‌گیری از این فناوری باشیم. از این دست گجت‌ها می‌توان به سرفیس‌ پرو‌ها و گوشی‌های هوشمند لومیا اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات