حکم دادگاه بریتانیایی: HTC اختراع‌های ثبت‌شده اپل را نقض نکرده‌ است

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
این روزها اپل با شرکت‌های زیادی در دادگاه مجادله می‌کند و پیروزی‌های بزرگی هم کسب کرده‌‌است.
تبلیغات

اما به تازگی در یک دادگاه بریتانیایی، قاضی ادعاهای اپل مبنی بر نقض شدن پتنت‌هایش (اختراع‌های ثبت شده) را رد کرد. Apple این‌بار شرکت HTC را به خاطر نقض ۴ پتنت این شرکت، پای دادگاه کشانده بود، اما کریستفر فلوید، قاضی این دادگاه حکم داد که ۳  پتنت اپل بی‌اعتبارند. bloomberg گزارش می‌دهد تنها یکی از پتنت‌های اپل معتبر شناخته شده است که بنا به حکم دادگاه HTC آن را نقض نمی‌کند.

کشیدن و بیرون آمدن از حالت قفل (slide-to-unlock)، حرکت در میان عکس‌ها به‌وسیله لغزاندن آنها و تعویض الفبای کی‌برد از جمله ۳ پتنتی هستند که توسط این دادگاه نامعتبر شناخته شده‌اند. پتنت لمس کردن دو نقطه از صفحه نمایش به صورت همزمان، تنها پتنتی است که از نظر این دادگاه بریتانیای معتبر شناخته شده ولی حکم نهایی، HTC را ناقض این پتنت نمی‌داند.

Apple هنوز مستقیما اظهار نظری در مورد این حکم نکرده است ولی بوسیله ایمیل گفته است: "رقابت سالم است، ولی رقیبان باید فناوری اصیل خود را بسازند، نه اینکه فناوری‌های ما را بدزدند."

یک سخنگوی از طرف HTC می‌گوید از رای هیئت منصفه خشنود است، اما این ناامید کننده است که شرکت Apple ترجیح می‌دهد به جای رقابت در بازار فروش، رقابت را در اطاق‌های دادگاه دنبال کند."

این درحالی است که سال گذشته همین چهار حق اختراع ثبت‌شده توسط دادگاه آلمانی بصورت موشکافانه بررسی شده بودند.

Apple تا به حال با این چهار حق اختراع پیروزی‌های زیادی را در دادگاه به نفع خود رقم زده است، به طور مثال چندی پیش این کمپانی تبلت گلکسی سامسونگ Galaxy Tab 10.1 و گوشی گوگل Galaxy Nexus را توقیف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات