دراپ باکس سرویس یادداشت برداری Paper را برای مقابله با Google Docs معرفی کرد

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بیش از ۶ ماه پیش دراپ باکس در سکوت کامل سرویس جدید یادداشت برداری خود را با نام Notes در قالب نسخه‌ی بتا در اختیار کاربران قرار داد. حال این کمپانی سرویس یادداشت برداری خود را بصورت رسمی با عنوان Dropbox Paper تحت گستره‌ی وسیع‌تری از کاربران به عنوان نسخه‌ی بتا معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 پس از آنکه دراپ باکس سرویس یادداشت برداری خود را تحت نسخه‌ی بتا عرضه کرد، حال نوبت آن رسیده تا این کمپانی خدمت جدید خود را رسما معرفی کند. این کمپانی ساعاتی پیش رسما از سرویس یادداشت برداری خود با عنوان Paper رونمایی کرد. البته در حال حاضر با توجه به اینکه این سرویس در فاز آزمایشی است، کاربران برای استفاده از آن باید دعوت نامه دریافت کنند. سرویس یادداشت برداری ارائه شده توسط دراپ باکس را باید به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در سرویس ذخیره‌ی ابری خواند که در سال‌های اخیر به دراپ‌باکس اضافه شده است. هنوز نمی‌توان در مورد قدرت و قابلیت این سرویس برای رقابت با آنجه که گوگل و مایکروسافت ارائه می‌دهند، اظهار نظر کرد، اما یقینا این سرویس قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا نظر آن‌ها را به خود جلب کند.

در حال حاضر این سرویس از طریق نسخه‌ی وب قابل دسترس است و برای استفاده از آن باید در حساب کاربری دراپ باکس وارد شد، حال آنکه این کمپانی اعلام کرده در آینده و پس از پایان مرحله‌ی نهایی بتا، اپلیکیشن موبایل مربوط به این سرویس را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ظاهر سرویس Paper دراپ باکس بسیار مینمال است. همچون سرویس یادداشت برداری گوگل، دراپ‌باکس نیز این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده تا بصورت چند نفره روی یک سند کار کنند. هر یک از کاربران با رنگ منحصر بفرد برای نشانگر روی سند مورد نظر مشخص خواهند شد.

دراپ‌باکس ابزار‌های محدودی را نیز در اختیار کاربران قرار داده که شامل یک فونت در سه سایز مختلف می‌شود. این کمپانی اعلام کرده که هدف اصلی از ارائه‌ی این سرویس به اشتراک گذاری ایده‌ها است تا اینکه کاربران تمرکز خود را روی فرمت متن نگارش شده قرار دهند. در واقع هدف دراپ باکس از ارائه‌ی این سرویس، ایجاد محلی است تا اعضای یک تیم بتوانند فارغ از ابزار‌های موجود به سادگی ایده‌ها و عقاید خود را به اشتراک بگذارند. Paper قادر است تا با بهره‌گیری از کارکتر @ امکان تگ کردن افراد را محیا کند. همچنین در صورت اضافه کردن چند خط کد، این سرویس متن مورد نظر را به عنوان کد شناسایی کرده و فرمت خاصی را روی آن اعمال خواهد کرد.

DropboxPaperInt

همه چیز در Paper از طریق کشیدن امکان پذیر است. می‌توان با کشیدن چند تصویر در کنار هم، از آن‌ها یک گالری ساخت. همچنین اضافه کردن اسناد گوگل داکس نیز امکان پذیر است. در واقع این اولین بازی است که دراپ‌باکس در سرویس خود از سرویس داکس و درایو گوگل پشتیبانی می‌کند. در صورتی که لینک مربوط به ویدیویی را در که در یوتیوب قرار دارد، در یکی از اسناد قرار دهید، Paper با شناسایی آن، قاب مربوط به نمایش ویدیو را نمایش خواهد داد تا بتوان ویدیو مورد نظر را از درون صفحه‌ی مورد نظر تماشا کرد. همه چیز در Paper امکان پذیر است؛ از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این سرویس باید به امکان قرار دادن لیست‌های موسیقی اسپاتیفای یا ساند کلاد اشاره کرد. در صورتی که دوست دارید از استیکرها نیز در متن خود استفاده کنید، دراپ‌باکس این قابلیت را در اختیارتان قرار خواهد داد.

ارائه‌ی یک سرویس با قابلیت‌های بسیار کاربردی و مناسب به معنای آن نیست که این سرویس با استقبال کاربران روبرو خواهد شد، از این رو است که دراپ‌باکس قدم به قدم جلو رفته و با دریافت بازخوردهای کاربران در طول مراحل مختلف ارائه‌ی سرویس بتا، سرویس خود را پخته‌تر می‌کند. باید دید که این سرویس در مقایسه با آنچه که مایکروسافت و گوگل ارائه می‌دهد، چگونه عمل خواهد کرد.

برای دسترسی به این سرویس به آدرس paper.dropbox.com مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات