میکرون با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار تامین‌کننده DRAMهای اپل را خرید و در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ حافظه در دنیا جای گرفت

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت میکرون که در زمینه تولید حافظه‌های RAM فعالیت دارد روز گذشته اعلام کرد که Elpida، شرکت ژاپنی رقیب خود را با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار از آن خود کرده است. Elpida یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های حافظه RAM مورد نیاز اپل است. با این خرید، Micron، جایگاه دومین تولیدکننده حافظه RAM را از آن خود کرده است.
تبلیغات

بزرگترین تولیدکننده حافظه RAM در دنیا سامسونگ است و حالا Micron با خرید Elpida توانسته جای شرکت کره‌ای SK Hynix را گرفته و در رتبه دوم جای گیرد. هر چند Hynix در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ حافظه در دنیا است اما سهم بزرگی از بازار را در دست دارد. براساس گزارش رویترز این سه تولید کننده حافظه در حال حاضر ۹۰ درصد کل صنعت ۳۰ میلیارد دلاری حافظه را تحت کنترل خود دارند.

اکثر تحلیل‌گران به اتفاق اعتقاد دارند که قرارداد میکرون با الپیدا باعث آرام شدن بازار می‌شود بازاری که طی سال‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

تولید Random Access Memory‌ها برای تولیدکنندگان پیچیده است و تولید آنها نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ و زیرساخت و تجهیزات مختلف است. اما اگر این تجهیزات با تمام ظرفیت خود فعال شوند می‌تواند باعث کاهش چشم‌گیر قیمت حافظه‌‌ها شوند. رویترز در این باره گفته: «وجود سه تولید کننده اصلی DRAM و ترکیب Elpida با Micron باعث می‌شود تا قیمت حافظه‌های DRAM تثبیت شده و مانع بروز نوسانات قیمتی که در گذشته شاهدش بودیم، گردد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات