انتشار تصادفی اطلاعات شخصی صدها راننده‌ی اوبر

پنج‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
اوبر شب گذشته به اشتباه اطلاعات شخصی صدها راننده‌ی خود را منتشر کرد. این اطلاعات شامل تصاویر گواهی‌نامه، شماره‌ی شاسی خودرو و بسیاری اطلاعات دیگر است. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

رانندگان اوبر عصر روز سه‌شنبه متوجه انتشار اطلاعات شخصی خود شدند و بلافاصله این خبر را در Reddit و بخش نظرات وبسایت اوبر منتشر کردند. شرکت مذکور ساعاتی بعد، طی بیانیه‌ای وجود این مشکل را تایید کرد. متن این بیانیه، خبر از رفع این مشکل ظرف مدت ۳۰ دقیقه داده است. طبق بیانیه اوبر، مشکل مذکور ۶۷۴ تن از رانندگان این شرکت را دچار مشکل کرده است. به این صورت که با ورود رانندگان به حساب کاربری خود در وبسایت اوبر، اطلاعات این نفرات در صفحه اسناد به نمایش در می‌آمد. گفته می‌شود مشکل به وجود آمده مربوط به انتشار اپلیکیشن جدید اوبر با عنوان "Uber Partner" است. طبق گفته‌ی اوبر، این اپلیکیشن با هدف همکاری بهتر این شرکت با رانندگان آن طراحی شده است.

اوبر در گذشته نیز با چنین مشکلاتی مواجه شده است، در ماه مارس گزارش شد که این شرکت اطلاعات حساس مربوط به ۵۰ هزار راننده‌ی خود را به همراه اسکریپت‌های مورد نیاز تیم توسعه‌ دهنده در پایگاه GitHub نگه داری کرده است که باعث می‌شود امکان دسترسی دیگران به آن‌ها میسر شود. کاربران سرویس‌های اوبر نیز قبلا با مشکلات امنیتی مواجه شده‌اند، اوبر در اواخر هفته‌ی پیش، خبر از رفع باگی داد که به هکرها اجازه دسترسی به حساب‌های کاربری دزدیده شده‌ی اوبر را می‌داد.

هنوز خبری مبنی بر سوء استفاده از این اطلاعات، منتشر نشده، اما این قضیه در هر صورت باعث نگرانی رانند‌گان سرویس اوبر شده است.

یکی از کاربران اوبر می گوید:

انتشار این اطلاعات عواقب بدتری از انتشار اطلاعات کارت‌های اعتباری دارد، با این اطلاعات می‌توان اقدام به ساخت حساب‌های کاربری و احراز هویت اینترنتی کرد.

اوبر در بیانیه‌ی خود بابت مشکل بوحود آمده عذرخواهی کرده و خبر از ارتباط مستقیم با این رانندگان داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات